محروم شدن استقلال به خاطر 14400 یورو

از ماجرای شکایت لکیچ تا جدایی فراز کمالوند از فرهاد

محروم شدن استقلال به خاطر 14400 یورو


«فرهاد مجیدی تنها شد»؛ این تیتری بود که روز گذشته بعضی از رسانه‌ها برای جدایی فراز کمالوند و استقلال انتخاب کردند. مدیر فنی آبی‌ها که نقش کلیدی دستیار اول فرهاد را بازی می‌کرد و در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم کمک زیادی به او کرد، دیروز عطای کار در این باشگاه را به لقایش بخشید و عازم سایپا شد. گویا فراز و فرهاد از روز اول توافق کرده بودند در صورتی که او پیشنهاد جدی برای سرمربیگری از باشگاه دیگری داشته باشد، می‌تواند جمع آنها را ترک کند. فراز روز گذشته جدایی خود را با این کلمات رسمی کرد: «خوشحالم که در این مدت کنار رفیق خوبم فرهاد مجیدی بودم. دوستی ما با هم ادامه پیدا می‌کند. با فرهاد صحبت کردم و به توافق و تعامل برای جدایی رسیدیم. تجربه بسیار خوبی برایم بودم و جا دارد از انرژی مثبتی که هواداران استقلال به من دادند، تشکر کنم.» او به صورت رسمی از هواداران استقلال خداحافظی کرد و در ادامه از سایپا حرف زد: «امیدوارم بتوانیم این تیم را در لیگ‌برتر حفظ کنیم.»
احترام به استقلال
جدایی فراز از استقلال می‌توانست زودتر رخ دهد. قبل از شروع رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، باشگاه سایپا مذاکرات جدی با او را آغاز کرد. کمالوند اما در جواب گفت: «به احترام استقلال تا پایان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در استقلال می‌مانم.» باشگاه سایپا هم که گویا مانعی برای مذاکره رودرروی خود نمی‌دید، به استقلال و فراز احترام گذاشت و قراردادش را بعد از رقابت‌های لیگ قهرمانان نهایی کرد.
بی خبری خلیل‌زاده
برای همه این سوال به وجود آمده که آیا فراز کمالوند بدون هیچ مشکلی توانسته از استقلال جدا شود؟ ‌قراردادها به دو شکل نوشته می‌شود؛ بدون جریمه برای جدایی و با جریمه برای جدایی. ظاهرا قرارداد فراز کمالوند به عنوان مدیر فنی استقلال از همان نوع اول بوده. اگر غیر از این بود استقلالی‌ها می‌توانستند روز گذشته موضعگیری کنند و خواهان دریافت پول رضایتنامه شوند. دیروز با خلیل‌زاده رئیس هیات مدیره استقلال گپ‌و‌گفت کوتاهی داشتیم که بی‌اطلاع بود: «راستش من هم در رسانه‌ها خبر جدایی کمالوند را شنیدم. باید از مدیرعامل باشگاه در این باره سوال کنم. متاسفانه به دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه هستم و تازه از دو روز دیگر می‌توانم در باشگاه حاضر شوم.» او در پاسخ به این سوال که ماجرای بسته شدن پنجره نقل‌و‌انتقالات استقلال چیست، جواب داد: «این را هم در جریان نیستم. فقط در رسانه‌ها خواندم که به دلیل طلب لکیچ بوده است. باید پیگیر این مساله باشیم. طلبی که این مربی داشت، طلب سنگینی نبود.»
 فقط 14400 یورو
دومین اتفاق مهم روز گذشته استقلال بسته شدن پنجره نقل‌و‌انتقالاتش بود. به دلیل شکایت میلیسیچ لکیچ دستیار سابق فرهاد مجیدی، آبی‌ها موقتا نمی‌توانند بازیکن جدیدی جذب کنند. خیلی‌ها شاید این مربی را نشناسند. او سال گذشته دستیار فرهاد بود و البته نقش پررنگی در رسانه‌ها نداشت. لکیچ در محل تمرین هم خیلی فعال نبود. این مربی صرب قراردادی 6 ماهه با استقلال امضا کرد که در 4 ماه آخر، پول نگرفت. البته او یک بار به مرخصی رفت و گفت اگر پولش را نگیرد برنمی‌گردد. در نهایت نگرفت و برنگشت. میزان طلب او 14 هزار و 400 هزار یورو بود که حالا 5 درصد هم به این رقم به عنوان جریمه اضافه شده است.