نگاهی متفاوت به شرکت‌های بزرگ اقتصادی در شبکه مستند

نگاهی متفاوت به شرکت‌های بزرگ اقتصادی در شبکه مستند


مجموعه مستند «جنگ، ظهور غول‌های صنعتی نظامی» با نگاهی متفاوت به عوامل قدرت‌گیری 15 شرکت بزرگ اقتصادی دنیا تولید شده و از شبکه مستند پخش خواهد شد.
به گزارش  روابط عمومی شبکه مستند،  مجتبی میناوند تهیه‌کننده و کارگردان «جنگ، ظهور غول‌های صنعتی نظامی»  گفت: این مجموعه در 15 قسمت ساخته شده و امشب ساعت 22 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.
وی در توضیح سوژه این مجموعه مستند گفت: «جنگ، ظهور غول‌های صنعتی نظامی» درباره شرکت‌های قدرتمند و معروف دنیاست که در زمینه‌های مختلف تکنولوژی و فناوری فعالیت می‌کنند.
 در این مجموعه بررسی کردیم که این شرکت‌ها چگونه رشد پیدا کردند و چه پارامترهایی باعث شده است که اکنون تبدیل به غول‌های اقتصادی و نظامی شوند. در این بررسی‌ها متوجه شدیم قدرت اکثر این شرکت‌ها با یک عامل بسیار مهم پیوند خورده و آن هم جنگ است؛ چه جنگ‌های داخلی و چه جنگ‌های جهانی اول و دوم.
این مستندساز ضمن معرفی شرکت‌هایی که در این مجموعه مورد بررسی قرارگرفته‌اند، گفت: در این مجموعه مروری بر فعالیت شرکت‌های سامسونگ و هیوندای از کره‌جنوبی، هوآوی از چین، زیمنس از آلمان، لاکهید مارتین و بوئینگ از آمریکا و ... را داریم. برای مثال جالب است بدانید که فعالیت اصلی شرکت هیوندای بعد از جنگ جهانی دوم و تحت تاثیر نیازهای کشور کره آغاز شده و منحصر به تولید خودروهای سنگین و سواری نیست. از آنجا که کره‌جنوبی در شبه جزیره واقع شده است، فعالیت اصلی هیوندای در کشتی‌سازی است و با حمایت‌های دولت این کشور یکی از چند شرکت بزرگ دنیا در این صنعت به شمار می‌رود..
میناوند درباره روند تولید این مجموعه مستند گفت: این مجموعه 15 قسمت 30 دقیقه‌ای دارد. برای اولین‌بار، مصاحبه‌های خارجی مورد استفاده در فیلم‌، کاملا دوبله شده تا روایت یکنواختی را شاهد باشیم. علاوه براین، برای این مستند، موسیقی ساختیم و 70 درصد موسیقی‌ها، تولیدی است. تصاویر مورد استفاده آرشیوی و از منابع خارجی استخراج شده است. نکته قابل توجهی که بدان رسیدیم این است که بعضی گروه‌های خارجی درحال فعالیتند که شما موضوع مدنظر خود را به آنها اعلام می‌کنید و آنان تصاویر آرشیوی با اطلاعات درست را رایگان دراختیارتان می‌گذارند.