مکرون محدودیت‌ها را سبک می‌کند؟!

مکرون محدودیت‌ها را سبک می‌کند؟!


امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، چنان‌که وعده کرده بود، گاهنامه سبک کردن محدودیت‌های برقرار شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را که باید کم‌کم به برداشتن قرنطینه بینجامد، اعلام کرد. رویکرد رئیس‌جمهوری فرانسه به‌ویژه با استقبال صاحبان کسب و کارهای بسته که اینک چشم‌انداز ازسرگیری فعالیت‌های خود را در برابر دارند روبه‌رو شد. کادردرمانی اما با نگرانی و احتیاط بیشتر به این گشایش می‌نگرد.
به گزارش رادیو فرانسه، امانوئل مکرون در گفت‌وگو با روزنامه‌های محلی فرانسه گام‌های آینده به‌سوی لغو محدودیت‌های برقرار شده در مقابله با شیوع ویروس کرونا را تشریح کرد و به این منظور چهار مرحله پیاپی برشمرد. سبک کردن محدودیت‌ها بر اساس برنامه اعلام شده از دوشنبه آینده سوم ماه می‌آغاز می‌شود و در پایان ماه ژوئن، دو ماه دیگر، به برداشتن تقریبا تمام آنها منجر خواهد شد. اینچنین در نخستین گام، از روز سوم ماه می، محدودیت رفت و آمد در فاصله ۱۰ کیلومتری محل سکونت لغو می‌شود و شاگردان راهنمایی و دبیرستان به کلاس درس باز می‌گردند.
مرحله دوم از روز ۱۹ ماه می‌آغاز می‌شود. از این تاریخ، تراس‌ها و فضاهای سرباز کافه‌ها و رستوران‌ها با محدودیت تنها شش نفر بر سر هر میز بازگشایی شده و کسب‌وکارها نیز با پروتکل‌های تازه فعالیت خود را از سر خواهند گرفت. موزه‌ها، سینماها و تئاترها نیز در همین تاریخ بازگشایی خواهند شد. با این حال شمار افراد در اماکن بسته به ۸۰۰ نفر و در اماکن باز به ۱۰۰۰ نفر محدود خواهد بود. ساعات منع رفت و آمد شبانه نیز کاهش یافته و تنها از ساعت ۲۱ آغاز خواهد شد. امانوئل مکرون با اشاره به برداشتن محدودیت‌ها، گفت که هدف «بازیافتن شیوه زندگی فرانسوی است» و تاکید کرد که با این حال «باید رفتاری ملاحظه‌کارانه و مسؤولانه داشت.»
مرحله سوم، چنان‌که رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام داشت در روز ۹ ژوئن با به تاخیر انداختن ساعت منع رفت و آمد به ۲۳ آغاز خواهد شد. از این تاریخ به بعد کافه‌ها و رستوران‌ها فضای داخلی و سر بسته خود را نیز خواهند گشود، اما محدودیت تنها شش نفر بر سر هر میز همچنان برقرار خواهد ماند. از همین تاریخ سالن‌های ورزشی نیز درهای خود را خواهند گشود و الزامات در زمینه دورکاری نیز سبک‌تر خواهد شد.