لحظات بیم و امید در معدن طزره

2 روز از گرفتار شدن کارگران در معدن زغال‌سنگ گذشت

لحظات بیم و امید در معدن طزره

 دو کارگر معدن طزره دامغان در روز کارگر به علت ریزش تونل، زیر آوار گرفتار شدند. با گذشت دو روز هنوز امدادگران آنها را پیدا نکرده‌اند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، شنبه یازدهم اردیبهشت امسال، روز کارگر برای کارگران معدن بزرگ زغال‌سنگ طزره دامغان، استان سمنان روز سخت و نفسگیری بود و به تلخی گذشت. آنها مشغول کار بودند که سقف بخشی از کارگاه استخراج ریزش کرد و دو کارگر به نام‌های میلاد روشنایی و سیداصغر افضلی زیر آوار محبوس شدند. با گذشت دو روز از این حادثه هنوز آنها را پیدا نکرده‌اند و با گذشت زمان، امیدها برای زنده‌یافتن آن دو، کمرنگ‌تر می‌شود.  
منصور شریف، مدیرعامل شرکت البرز شرقی دراین‌باره به خبرنگار ما گفت: ساعت 12ظهر شنبه سقف تونل شماره ٤٢ معدن بزرگ طزره، از معادن چهارگانه شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی، درحالی‌که کارگران در حال استخراج بودند، ریزش کرد و دو کارگر پیمانکار گرفتار شدند. کارگاه استخراج این تونل ۷۰متر طول دارد و آنها در عمق 45متری آن گرفتار شده‌اند. ما 1300 معدنکار داریم که در معادن چهارگانه کار می‌کنند. از این تعداد حدود 30 تا 40 نفر از کارگران در بخش کارگاه  بودند که سقف آنجا ریزش کرد و دو نفر از کارگران نتوانستند خارج شوند.80 نفر از نیروهای امداد و نجات معدن در حالت عملیات هستند. تعدادی تونل فرعی و حتی یک تونل موازی 45متری که در راستای تونل محل حادثه بود، حفر کردند تا راهی به محل محبوس‌شدن آنها پیدا کنند.
حمیدرضا داوودیان، رئیس جمعیت هلال‌احمر دامغان نیز دیروز به خبرنگار ما گفت: امدادرسانی اولیه با نیروهای امدادی مستقر در خود معدن است. ساعت 20 شنبه با درخواست فرماندار یک تیم چهارنفره از هلال‌احمر نعیم‌آباد به عنوان پشتیبان به محل اعزام شد. نیروهای تخصصی امداد معدن در حال آواربرداری هستند تا شاید آن دو را زنده بیرون بیاورند.
بیست‌وسوم خرداد سال ۱۳۹۸هم ریزش تونل معدن زغال‌سنگ طزره دامغان باعث مرگ دو نفر و مصدومیت یک نفر شد.