صدمین گزارش  گل و گیاه

صدمین گزارش گل و گیاه


امروز میانه بهار است و مطلب امروز صدمین گزارش گل و گیاه صفحه13چهارشنبه‌هاست. تاکنون موضوعات مختلفی در این صفحه منتشر شده است. اولینش پرورش گیاهان در آب بود. بعد درباره زندگی سالم با گل و گیاهان، نکاتی برای خرید گل‌های شاداب خانگی، بهترین مکان برای نگهداری‌شان، پنجره‌های خانه، آبیاری گیاهان در مسافرت، رطوبت، هرس، روش‌های تکثیر و تمیز کردن‌شان، ساختن کود و غذای گیاهی، تعویض گلدان، خاک آن و انواع گلدان نوشتیم.
در این صفحه آفات و بیماری‌ها، از بین بردن پشه سیاه، آفت‌کش‌های سازگار با محیط‌زیست و درمان خانگی گل‌های آفت‌زده را هم معرفی کرده‌ایم.
 گاهی موضوعات را دسته‌بندی فصلی کردیم، مثلا  در  پاییز به تهیه بولت ژورنال، دکوراسیون پاییزی، معرفی درختچه‌ها و گل‌های پاییزی‌ پرداختیم یا در‌ زمستان از مراقبت‌های زمستانی، نجات گیاهان سرمازده و خواب زمستانی کاکتوس‌ها‌ نوشتیم‌. در‌ بهار نیز سوژه گزارش‌های این صفحه  مسائلی مانند امورات بهاری باغچه، درختکاری، انواع سبزه، چه سنبلی بخریم؟ گل‌دار کردن سنبل پارسال و گل‌های نوروزی بود. ‌ برای تابستان هم به گل‌های تابستانه و نحوه نگهداری از آنها
پرداختیم.
علاوه براین در این صفحه ‌ گروهی از گل و گیاهان را معرفی کردیم؛ مثل ساکولنت‌های خانگی و بیرونی و مراقبت از آنها، آویز‌ها، تصفیه‌کننده‌ها،نوشیدنی‌ها، خوشبوکننده‌ها، آرام‌بخش‌ها، یک‌ساله‌ها، سایه دوست‌ها، گل و برگ قرمزها، گل‌دارها، سمی‌ها، کاکتوس‌ها و پیوندشان و گل‌های مناسب تولد و بالکن.
بعضی وقت‌ها نیز به قول معروف پا در کفش باغدارها کرد‌ه و نکات لازم را برای خرید باغ بررسی کردیم. گاهی هم رفتیم سراغ کاشت سبزی، توت‌فرنگی و زعفران درخانه.
البته در این صفحه تا به حال گریزی به کارهای هنری هم زده‌ایم، ازجمله گل‌آرایی، ساخت تراریوم، رز جاودان، کوکه داما، طراحی باغچه، تراس سبز، باغچه دیواری، ساخت جعبه گل، خشک‌کردن و رنگ کردن گل.
سعی کردیم به دغدغه محیط زیستی ‌هم در این صفحه بپردازیم به همین دلیل از درختان مناسب کاهش آلودگی و حشره‌کش گیاهی پیرتروم نوشتیم.   
علاوه بر این حواس‌مان به خرید گل در روزهای کرونایی و رابطه گل‌های تصفیه‌کننده و کرونا نیز بود. از حال خوب رایحه‌درمانی برایتان نوشتیم و تلاش کردیم به آنهایی که گل و گیاه را دوست دارند اما چون فکر می‌کنند دست‌شان خوب نیست، بگوییم چه‌کار کنند گل به دست‌شان بیاید‌.
در کنار همه اینها، در 67 باکس کوتاه هم‌ سعی کردیم از‌ گل و گیاهان پلی بزنیم به نکات اخلاقی که طبیعت خدا هزاران درس نهفته دارد.