اسرائیل رنگ پیروزی را نخواهد دید

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی به‌مناسبت روز جهانی قدس بر آینده رو به زوال رژیم صهیونیستی تاکید کردند

اسرائیل رنگ پیروزی را نخواهد دید

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین جمعه از ماه مبارك رمضان و روز جهانی قدس، با اشاره به تغییر جدی موازنه قوا به نفع دنیای اسلام و جبهه مقاومت، و در مقابل، افول آشكار قدرت آمریكا و رژیم صهیونیستی، عادی‌سازی روابط با چند دولت ضعیف را مانع حركت رو به زوال رژیم اشغالگر ندانستند و با تأكید بر اجرای مطالبه منطقی همه‌پرسی از همه ساكنان اصلی فلسطین برای تعیین نظام سیاسی این كشور، خطاب به مجاهدان فلسطینی گفتند: مبارزه مشروع و اخلاقی خود با رژیم غاصب را به قدری ادامه دهید كه ناچار به قبول این مطالبه مترقی شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، متن سخنرانی تلویزیونی حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای به این شرح است:
 بسم‌ا... ‌الرّحمن‌الرّحیم
الحمد‌للّه ربّ العالمین و الصّلاة‌ و السّلام علی سیدنا محمّد خاتم النّبیین و اشرف الخلق اجمعین و علی آله الطّیبین الطّاهرین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسان الی یوم الدّین.
ماجرای فلسطین، همچنان مهم‌ترین و زنده‌ترین مساله مشترك امت اسلامی است. سیاست‌های نظام سرمایه‌داری ظالم و سفاك، دست یك ملت را از خانه خود، از میهن و خاك آباء و اجدادی خود كوتاه كرده و در آن، رژیمی تروریست و مردمی بیگانه را نشانده است. سست‌تر و بی‌پایه‌تر از منطق پوشالی تأسیس رژیم صهیونیستی چیست؟ اروپایی‌ها بنابر ادعای خود، به یهودیان در سال‌های جنگ جهانی دوم ظلم كرده‌اند، پس باید با آواره كردن ملتی در غرب آسیا و كشتارهای فجیع در آن كشور، انتقام یهودیان را گرفت...!
این منطقی است كه دولت‌های غربی با حمایت بی‌دریغ و دیوانه‌وار خود از رژیم صهیونیستی، به آن تكیه كرده و بدین‌گونه، همه ادعاهای دروغین خود در باب حقوق بشر و دموكراسی را تخطئه كرده‌اند. و این ماجرای خنده‌آور و گریه‌آور بیش از 70 سال است كه ادامه دارد و هر از چندی برگ دیگری بر آن افزوده می‌شود.
 مبارزه با رژیم صهیونیستی، وظیفه‌ای همگانی
صهیونیست‌ها، فلسطین غصب‌شده را از روز اوّل به یك پایگاه تروریسم تبدیل كرده‌اند. اسرائیل نه یك كشور، كه یك پادگان تروریستی علیه ملت فلسطین و دیگر ملت‌های مسلمان است. مبارزه با این رژیم سفاك، مبارزه با ظلم و مبارزه با تروریسم است؛ و این وظیفه‌ای همگانی است.
یك نكته قابل توجه این است كه گرچه این دولت غاصب در سال ۱۹۴۸ تأسیس شد، ولی مقدمات دست‌اندازی به این نقطه حساس از منطقه اسلامی، سال‌ها پیش از آن آغاز شده بود. این سال‌ها مقارن است با دخالت فعال غرب در كشورهای اسلامی برای حاكم كردن سكولاریسم و ناسیونالیسم افراطی و كور و به قدرت رساندن دولت‌های مستبد، و شیفته یا دست‌نشانده غرب. مطالعه حوادث آن سال‌ها در ایران و تركیه و كشورهای عربی غرب آسیا تا شمال آفریقا، این حقیقت تلخ را آشكار می‌كند كه ضعف و تفرقه در امت اسلامی، زمینه‌ساز فاجعه غصب فلسطین شد و این ضربه از سوی جهان استكبار بر امت اسلامی وارد آمد.
این عبرت‌آموز است كه در آن مقطع، هر دو اردوگاه سرمایه‌داری و كمونیسم با قارون‌های صهیونیست به هم‌افزایی رسیدند؛ انگلیس اصل توطئه را طراحی و پیگیری كرد، سرمایه‌داران صهیونیست اجرای آن را با پول و سلاح برعهده گرفتند، و شوروی اولین دولتی بود كه تأسیس دولت نامشروع را به رسمیت شناخت و انبوه یهودیان را به آنجا اعزام كرد. رژیم غاصب، محصول آن وضعیت در جهان اسلام از سویی و این توطئه و تهاجم و تجاوز اروپایی از سوی دیگر بود.

 تغییر موازنه‌ قوا در دنیای كنونی به نفع دنیای اسلام
امروز دیگر وضع جهان، مانند آن روز نیست؛ ما باید این حقیقت را همواره در نظر داشته باشیم. امروز موازنه قوا به نفع دنیای اسلام تغییر یافته است. حوادث گوناگون سیاسی و اجتماعی در اروپا و آمریكا، ضعف‌ها و اختلالات عمیق ساختاری و مدیریتی و اخلاقی غربی‌ها را در برابر جهانیان عریان كرد. قضایای انتخابات در آمریكا و آزمون به شدت رسوای مدیران پُرمدعا و متكبر آن، و نیز مواجهه یك‌ساله ناموفق با كرونای همه‌گیر در آمریكا و اروپا، حواشی شرم‌آور آن و آشفتگی‌های سیاسی و اجتماعی اخیر در مهم‌ترین كشورهای اروپایی، همه نشانه سیر نزولی و افولی اردوگاه غرب است.
در سوی دیگر، رشد نیروهای مقاومت در حساس‌ترین مناطق اسلامی، رشد توانایی‌های دفاعی و هجومی آنان، رشد خودآگاهی و انگیزه و امید در ملت‌های مسلمان، رشد گرایش به شعارهای اسلامی و قرآنی، رشد علمی، رشد استقلال‌طلبی و خوداتكایی در ملت‌ها، نشانه‌های مباركی است كه آینده بهتر را نوید می‌دهد.
در این آینده مبارك، باید هم‌افزایی كشورهای مسلمان، یك هدف عمده و اساسی باشد، و این چندان دور از دسترس به‌ نظر نمی‌رسد. محور این هم‌افزایی، قضیه فلسطین به‌ معنی همه كشور و سرنوشت قدس شریف است. این همان حقیقتی است كه دل نورانی امام خمینی عظیم (رحمه‌‌ا...‌‌علیه) را به اعلام روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه رمضان هدایت كرد.
هم‌افزایی مسلمین بر محور قدس شریف، كابوس دشمن صهیونیست و حامیان آمریكایی و اروپایی آن است. طرح ناكام «معامله قرن» و سپس تلاش برای عادی‌سازی روابط چند دولت ضعیف عربی با رژیم غاصب، تلاش‌های مذبوحانه برای فرار از آن كابوس است. من قاطعانه می‌گویم: این تلاش‌ها به جایی نخواهد رسید؛ حركت نزولی و رو به زوال رژیم دشمن صهیونیستی آغاز شده و وقفه نخواهد داشت.

 عوامل سرنوشت‌ساز آینده
دو عامل مهم، تعیین‌كننده آینده است: اول و مهم‌تر تداوم مقاومت در داخل سرزمین‌های فلسطین و تقویت خط جهاد و شهادت، و دوم، حمایت جهانی دولت‌ها و ملت‌های مسلمان در سراسر جهان از مجاهدان فلسطینی.
همه ــ دولتمردان، روشنفكران، عالمان دینی، احزاب و گروه‌ها، جوانان غیور و دیگر قشرها ــ باید جایگاه خود در این حركت سراسری را بیابیم و نقش ایفا كنیم. این است آن چیزی كه كید دشمن را باطل می‌كند و برای این وعده الهی: اَم ی‍ریدونَ كیدًا فَالَّذینَ كفَروا هُمُ ال‍مَكیدون، مصداقی آخرالزّمانی به وجود می‌آورد؛
وَ ا... غالِبٌ عَلی اَمرِه؛ وَلـّْكنَّ اَكثَرَ النّاسِ لا یعلَمونَ.



خطاب به جوانان عرب
مایلم اندكی با جوانان عرب به زبان خود آنان سخن بگویم:
بسم‌ا... ‌الرّحمن‌الرّحیم
سلام بر همه آزادگان عرب، به‌ویژه جوانان، و سلام به مردم مقاوم فلسطین و قدس و مُرابطون در مسجدالاقصی.
سلام بر شهدای مقاومت و خِیل عظیم مجاهدانی كه در این راه جان خود را تقدیم كرده‌اند؛ به‌ویژه شهید شیخ احمد یاسین، شهید سیدعباس موسوی، شهید فتحی‌شقاقی، شهید عماد مغنیه، شهید عبدالعزیز رنتیسی، شهید ابومهدی المهندس و سرانجام چهره برجسته شهیدان مقاومت، شهید قاسم سلیمانی كه هر یك پس از حیات پربار و پربركت، با شهادت خود نیز تاثیرات مهمی در محیط مقاومت بر جا گذاشتند.
مجاهدت فلسطینیان و خون پاك شهیدان مقاومت، توانسته است این پرچم مبارك را برافراشته نگه‌ دارد و قدرت درونی جهاد فلسطینی را صدها برابر كند؛ جوان فلسطینی یك روز با پرتاب سنگ از خود دفاع می‌كرد و امروز با پرتاب موشك نقطه‌زن به دشمن پاسخ می‌دهد.
فلسطین و قدس در قرآن مجید، «سرزمین مقدس» نامیده شده است؛ ده‌ها سال است كه این سرزمین پاك در اشغال ناپاك‌ترین و خبیث‌ترین آحاد بشر است؛ شیاطینی كه انسان‌های شریف را به خاك و خون می‌كشند و آن گاه با وقاحت به آن اعتراف می‌كنند. نژادپرستانی كه در بیش از 70 سال، صاحبان سرزمین را با قتل و غارت و حبس و شكنجه معذب ساخته‌اند، ولی بحمدا... نتوانسته‌اند اراده آنها را مقهور كنند.
فلسطین زنده است و به جهاد ادامه می‌دهد و به كمك خدا سرانجام خواهد توانست بر دشمن خبیث فائق آید. قدس شریف و همه فلسطین متعلق به مردم آن است و به آنان بر خواهد گشت،
 ان‌شاءا...؛ «و این [كار] بر خدا دشوار نیست».
در قضیه فلسطین همه دولت‌ها و ملت‌های مسلمان، دارای وظیفه و مسوولیت‌اند، ولی محور مجاهدت خود فلسطینیان‌اند كه امروز در درون سرزمین و بیرون آن حدود 14 میلیون نفرند. وحدت و عزم واحد این جمع خواهد توانست كاری بزرگ صورت دهد. امروز وحدت، بزرگ‌ترین سلاح فلسطینی‌هاست.
دشمنان وحدت فلسطینی، رژیم صهیونیستی، آمریكا و برخی قدرت‌های سیاسی دیگرند، امّا اگر از درون خود جامعه فلسطینی وحدت‌شكنی نشود، دشمنان بیرونی نخواهند توانست كاری بكنند. محور این وحدت باید جهاد داخلی و عدم اعتماد به دشمنان باشد. دشمن اصلی فلسطینیان، یعنی آمریكا، انگلیس و صهیونیست‌های خبیث را نباید تكیه‌گاه سیاست‌های فلسطینی قرار داد.
فلسطینی‌ها ــ چه در غزه، چه در قدس و كرانه باختری، چه در سرزمین‌های ۱۹۴۸ و حتی در اردوگاه‌ها ــ همه یك واحد را تشكیل می‌دهند و باید راهبرد به‌هم‌پیوستگی را در پیش بگیرند؛ هر بخش باید از بخش‌های دیگر دفاع كند و هنگام فشار بر آنها، از ابزارهای در اختیار خود استفاده كند.
امید به پیروزی، امروز از همیشه بیشتر است؛ موازنه‌ قوا به نفع فلسطینی‌ها به‌شدت تغییر كرده است؛ دشمن صهیونیست سال به سال ضعیف‌تر شده است؛ ارتشش كه خود را «ارتشی كه هرگز شكست نمی‌خورد» معرفی می‌كرد، امروز پس از تجربه [جنگ] ۳۳ روزه در لبنان و تجربه [جنگ‌های] ۲۲ روزه و ۸ روزه در غزه، به ارتشی كه «رنگ پیروزی را نخواهد دید» تبدیل شده است. وضعیت سیاسی آن، كه ناگزیر از چهار انتخابات در دو سال است و وضعیت امنیت آن، كه به طور پی‌درپی دچار شكست می‌شود و میل روزافزون یهودیان به مهاجرت معكوس، مایه فضاحت آن رژیم پرمدعا شده است. تلاش پیگیر با كمك آمریكا برای عادی‌سازی با چند كشور عربی، خود نشانه دیگری از ضعف آن رژیم است و البته این هم كمكی به او نخواهد كرد. ده‌ها سال پیش از این با مصر رابطه برقرار كرد؛ از آن روز تاكنون رژیم صهیونیستی بسیار آسیب‌پذیرتر و ضعیف‌تر شده است؛ با این وصف، آیا رابطه با چند كشور ضعیف و حقیر خواهد توانست به او كمك كند؟ البته آن كشورها هم از این رابطه بهره نخواهند برد؛ دشمن صهیونیستی در مال یا خاك آنها تصرف خواهد كرد و فساد و ناامنی را در [میان] آنها گسترش خواهد داد.
البته این حقایق نباید وظیفه سنگین دیگران در قبال این حركت را از یاد ببرد؛ علمای مسلمان و مسیحی باید عادی‌سازی را حرام شرعی اعلام كنند و روشنفكران و آزادگان، نتایج این خیانت را كه خنجری از پشت به فلسطین است برای همه تشریح نمایند.
در نقطه مقابل روند نزولی رژیم، افزایش توانایی‌های جبهه مقاومت، بشارت آینده درخشان است: افزایش قدرت دفاعی و نظامی، خودكفایی در ساخت سلاح‌های مؤثر، اعتماد به‌نفس مجاهدان، خودآگاهی روزافزون جوانان، گسترش دایره مقاومت به سراسر كشور فلسطین و به بیرون از آن، خیزش اخیر جوانان در دفاع از مسجدالاقصی، و انعكاس توأمان مجاهدت و مظلومیت ملت فلسطین در افكار عمومی بسیاری از مناطق جهان.
منطق مبارزه فلسطینی هم كه از سوی جمهوری اسلامی در اسناد سازمان ملل به ثبت رسیده، منطقی مترقی و جذاب است؛ مبارزان فلسطینی می‌توانند یك همه‌پرسی از همه ساكنان اصلی فلسطین را مطرح كنند. این همه‌پرسی، نظام سیاسی كشور را معین می‌كند و ساكنان اصلی از هر قوم و دین، از جمله آوارگان فلسطینی در آن شركت خواهند كرد. آن نظام سیاسی، آوارگان را به داخل برمی‌گرداند و سرنوشت بیگانگان سكنی‌گزیده را تعیین می‌كند.
این مطالبه بر مبنای دموكراسی رایجی است كه در دنیا
پذیرفته شده و هیچ‌كس در مترقی بودن آن نمی‌تواند خدشه كند. مجاهدان فلسطینی، مبارزه‌ مشروع و اخلاقی خود با رژیم غاصب را باید به قدری ادامه دهند كه ناچار به قبول این مطالبه شود.
به نام خدا به جلو حركت كنید و بدانید كه «قطعا خدا به كسی كه [دین] او را یاری می‌كند، یاری می‌دهد».
والسّلام‌علیكم‌ورحمه‌ا...