نسخه Pdf

 «افرا» میزبان خوبی است

گفت‌وگو با کاوه امیرجاوید، تهیه‌کننده برنامه «جشن رمضان»

«افرا» میزبان خوبی است

ماه ضیافت الهی، همیشه بهترین فرصت برای بندگی است؛ غنیمتی است تا لوح وجودی‌مان را با اشک‌های شب‌های قدر که به مثابه آب زمزم است، از گناه پاک کنیم و جلایی دگر دهیم. در این ماه، مهربانی‌ها بیشتر می‌شود، نیازمندان چشم انتظار عطوفت انسان‌هایی هستند که برای کمک به همنوع خود با پروردگار مهربانی‌ها عهد بسته‌اند. جشن رمضان، یکی از قاب‌های معرفی افرادی است که نشاط و شادی را در جامعه منتقل می‌کنند. این برنامه، هرشب میزبان مهمان‌های متفاوت از اقصی نقاط ایران است؛ مهمان‌هایی که با یک اتفاق خاص در زندگی متحول شدند یا متاثر از کمک‌های خیران در مسیر پیشرفت قرار گرفتند و حالا در طول ماه مبارک رمضان قصه‌های خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند؛ قصه‌هایی که می‌تواند برای عده‌ای که به هر دلیل از ناملایمات زندگی رنجیده‌اند، امیدبخش باشد و آنان را برای ادامه مسیر دلگرم کند. جشن رمضان امسال به دلیل شرایط اجباری کرونا، بدون حضور مردم و در فضای استودیویی روانه آنتن می‌شود. به منظور اطلاع از بازخورد بینندگان تا امروز، با کاوه امیری، تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی که پیش از این تهیه‌کننده برنامه «نوروزترین نوروز» هم بوده است به گفت‌وگو پرداختیم.

 آقای امیری استقبال مردم تاکنون از جشن رمضان چطور بوده است؟
ما چند فاکتور برای بررسی بازخوردهای مخاطبان داریم. یکی از آنها پیامک، دیگری کامنت‌های فضای مجازی و پل ارتباطی سوم هم بازتاب برنامه در صفحات مجازی مهمانان است. شب‌های گذشته، خوانندگانی داشتیم که پس از حضورشان تا ۴۵۰۰نفر هم به دنبال‌کننده‌های آنان اضافه شد. این نشان می‌دهد مردم در جشن رمضان با این هنرمندان آشنا شده و سپس صفحات آنها را دنبال کرده‌اند.
با توجه به این‌که برنامه جشن رمضان میان دو سریال پخش می‌شود و در ۱۰شب اخیر پخش فوتبال هم روی تعداد بیننده‌های آن تاثیر می‌گذارد، ارزیابی لحظه‌ای بنده در حد استاندارد بوده اما ارزیابی نهایی توسط مرکز افکارسنجی سازمان صداوسیما و بعد از ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.
 آقای امیری، تعدادی از خواننده‌هایی که شما امسال دعوت کردید چهره‌های جوان بودند. چطور به فکر کشف این استعدادها افتادید؟
من از واژه کشف استفاده نمی‌کنم چون ماهیت این واژه کاملا متفاوت‌تر از کاری است که ما انجام داده‌ایم. نام و قدمت جشن رمضان، شبکه‌ای که برنامه از آن پخش می‌شود، کنداکتور و محتوای گروه سردبیری کمک می‌کند تا مهمان‌های برنامه ما که بخشی هم خوانندگان هستند به‌خوبی دیده شوند. اگر مهمانی از بینندگان برنامه بازخورد خوبی گرفته است حاصل تلاش جمعی است، بنابراین به نظر من این استعدادها کشف نشدند، بلکه آن‌طور که باید دیده شدند.
 برای انتخاب این چهره‌ها چه فاکتورهایی را در نظر گرفتید؟
 تعدادی از چهره‌هایی که ما دعوت کردیم مانند آقای محمد معتمدی و سالار عقیلی، پیشکسوت بودند و تعدادی هم مشاهیر فضای مجازی هستند. توانمندی در اجرا و جذابیت مهمان برای مخاطب از فاکتورهای اصلی انتخاب این دوستان بوده است. خوشبختانه بستر تلویزیون که قابل قیاس با هیچ بستر رسانه‌ای نیست، به شهرت مهمانان جشن رمضان بسیار کمک کرد.
حضور بابک افرا چگونه در برنامه رقم خورد؟
بابک افرا خواننده خوبی است که به لحاظ فضای فرهنگی و فعالیت در امور خیر  فضای نزدیکی به برنامه دارد و  با توجه به خصوصیات و ویژگی‌هایش در نظر داشتیم در برنامه ما حضور پیدا کند. زمانی که پیشنهادش مطرح شد به این فکر کردیم که بابک می‌تواند در کنار مجری اصلی ما یعنی خانم پورابراهیم به عنوان میزبان در برنامه حاضر باشد و به برنامه گرمای بیشتری ببخشد. از طرفی مردم او را به آهنگ‌های شاداب و خوبش می‌شناسند و همین ظرفیتی است که ما می‌توانیم از آن بهره ببریم. البته در طول این پروژه متوجه شدیم بابک افرا در اجرا هم بسیار مستعد است و تعامل بسیار خوبی با خانم پورابراهیم و مهمان‌ها دارد. جمع این ویژگی‌ها باعث شده بابک افرا یک مزیت مهم در برنامه جشن رمضان باشد.
ضمیمه چار دیواری