آرامش عجیب نویدکیا

آرامش عجیب نویدکیا



بازی سپاهان و پرسپولیس یکی از فینال‌های داغ لیگ‌برتر است. تیم‌های اول و دوم جدول به مصاف هم می‌روند و حساسیت بازی بیش از اندازه زیاد است. قطعا خیلی‌ها برای این مسابقه استرس دارند ولی محرم نویدکیا آرام‌تر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد.
او یک فرمول مشخص در کارش دارد. این‌که برای بردن دست
به هر کاری نمی‌زند. شاید یکی از ویژگی‌های خدادادی محرم که در فوتبال به خوبی به کارش می‌آید، همین خیال آسوده و دوری از استرس است. محرم در دوران طلایی فوتبالش هم وقتی رباط صلیبی پاره کرد در پاسخ به احساسات هوادارانش و همینطور خبرنگارانی که بیش از حد نگرانش بودند، گفت: «مصدومیت است دیگر. خدا خواسته. زود برمی‌گردم. این چیزها در فوتبال طبیعی است.»
همان روزها خیلی‌ها فکر می‌کردند یکی از استعدادهای ناب فوتبال ایران از دست رفته است. شاید همان مصدومیت‌های متوالی باعث شد تا محرم به روزهای سخت فوتبال عادت کند و امروز در آستانه بازی با پرسپولیس هم هیچ استرسی نداشته باشد. محرم به هیچ وجه بازیکنانش را تحت‌فشار نمی‌گذارد و همیشه یک خواسته روشن از آنها دارد؛ «به زمین بروید، نهایت تلاش‌تان را کنید و از فوتبال لذت ببرد.» وقتی اخیرا یکی از نزدیکان محرم به او گفت که چرا با بقیه مربیان فرق می‌کند و هیچ استرسی ندارد، گفت: «استرس چرا؟ فوتبال یک سرش باخت است یک سرش برد. نهایتش این است می‌خواهید ببازید و یک روز شما را برکنار کنند؟ من این را می‌دانم. نمی‌خواهم خودم را اذیت کنم. تلاشم را می‌کنم ولی قرار نیست با استرس و فشار من تیم برنده شود.»