3 اصل مهم برای رشد تعداد کاربران استارت‌آپ‌ها

3 اصل مهم برای رشد تعداد کاربران استارت‌آپ‌ها


رشد، اصلی‌ترین مرحله در رسیدن یک استارت‌آپ از ایده به شکوفایی است. مقیاس‌پذیری یک اصل مهم است که نمایانگر ظرفیت کسب‌وکار برای درگیر کردن افراد بیشتر و بزرگ شدن بازار آن محسوب می‌شود. ساخت محصولی که مردم آن را بخواهند سخت است. بیشتر استارت‌آپ‌ها به این دلیل شکست می‌خورند که کسی محصول آنها را نمی‌خواهد. تعیین بازار هدف و راهبرد ورود به آن در کنار آماده‌کردن محصولی که منطبق با مشتریان است، ارکان مهم برای توسعه‌یافتن یک استارت‌آپ است. در این میان نکاتی وجود دارد که می‌تواند به استارت‌آپ‌ها برای رشد کمک کند. در ادامه به بعضی از آنها اشاره شده‌است:
 یادگیری از کاربر: هر چقدر فرآیند ارائه محصول به مشتری و بازخورد گرفتن از او سرعت بیشتری بگیرد، امکان یادگیری از کاربر بیشتر فراهم خواهدشد. پیش‌ارائه و ارائه‌های اولیه می‌توانند به مساله یادگیری از کاربر کمک کنند. یادگیری از کاربری می‌تواند تا حد زیادی تولید محصولی را که مشتریان آن را بخواهند، تضمین کند.
 مشخص بودن ارزش پیشنهادی: ارزش پیشنهادی وجه تمایز کسب‌وکار از سایر رقبا و آن چیزی است که کاربران به دنبالش هستند. مشخص بودن آن در اولین برخورد کاربر با محصول کمک می‌کند کاربر خیلی زود تصمیم بگیرد محصول را می‌خواهد یا نه.
 جدید در عین آشنا بودن: استفاده از فناوری‌های نوین و محصولات به اصطلاح «لبه فناوری» همیشه جذاب است اما باید به اصل «مایا» هم توجه داشته‌باشید. آنچه کاربر استفاده می‌کند باید در عین جدید بودن، تداعی رفتار یا چیز آشنایی را داشته باشد تا کاربر بتواند با آن ارتباط برقرار کند.