نسخه Pdf

کمک ماسک به اسکیمر!

کمک ماسک به اسکیمر!


دیدن یک آگهی در فضای مجازی مسیر زندگی‌اش را تغییر داد. در حال ورشکستی بود اما انتخاب راه خلاف برای چند ماهی او را پولدار کرد و زمانی که فکر می‌کرد زندگی روی خوش خود را به او نشان داده، سردی دستبند پلیس را روی دستانش حس کرد و راهی زندان شد.
 به چه اتهامی دستگیر شدی؟
اسکیمر.
 یعنی چی؟
کپی کردن کارت‌های بانکی مشتریان و خالی کردن آنها.
 چطور این کار را می‌کردی؟
سوپرمارکت داشتم و مشتریان که می‌آمدند، کارتشان را کپی می‌کردم و چند وقتی سراغش نمی‌رفتم و بعد از آن با کارت‌ها خرید می‌کردم.
 نمی‌ترسیدی شناسایی شوی؟
این روزها کرونا به کمک ما آمده و ماسک صورتمان را می‌پوشاند.
 چطور این فکر به ذهنت رسید؟
وضع مالی‌ام بد شده‌بود. یک روز که در حال گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی بودم، با آگهی فروش و آموزش اسکیمر روبه‌رو شدم. با آگهی‌دهنده تماس گرفتم که مدعی شد با سرمایه‌گذاری هفت‌میلیونی می‌توانم به درآمد میلیاردی برسم. تجهیزات را از او خریدم و بعد برایم کلاس آموزشی گذاشت. تنها کاری که مانده‌بود، جایی بود که بتوانم برایش کارتخوان بگیرم و مشتریان کارت بکشند. مغازه سوپرمارکتی را اجاره کرده و کارم شروع شد.
 رمز را چطور به دست می‌آوردی؟
خود مشتری رمز کارت بانکی را می‌گوید و کار ما را راحت می‌کند. البته ما هم دستگاه را جایی قرار می‌دهیم که دسترسی به آن آسان نباشد.
 چطور دستگیر شدی؟
برای این‌که بتوانیم به روش مجرمانه‌مان ادامه بدهیم، باید بعد از چند ماه فعالیت محل کسب خود را تغییر دهیم. من هم به صاحب مغازه گفتم می‌خواهم به کارم پایان دهم. قرار بود مغازه را تخلیه کنم که پلیس از طریق ردیابی محل کارت کشیدن به من رسید و دستگیر شدم.
 چقدر از هر کارت برداشت می‌کردی؟
هرچه موجودی داشت. یکی از کارت‌ها 46میلیون تومان موجودی داشت که تمام آن را برداشت کردم.
 به این فکر نمی‌کردی شاید، این پول هزینه‌درمان یا اجاره‌خانه کسی باشد؟
وارد خلاف که بشوی دیگر وجدان نداری که بعد از جرم وجدان‌درد بگیری.
 ارزشش را داشت؟
فکر نمی‌کردم دستگیر شوم.
سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس استان البرز درباره فعالیت اعضای این باند به تپش گفت: با اعتراف مجرم اسکیمری، شناسایی و دستگیری افرادی که اقدام به فروش تجهیزات و آموزش می‌کردند، در دستور کار پلیس قرار گرفت. در جریان ردیابی‌ها مشخص شد، این افراد در یکی از استان‌های جنوبی کشور فعالیت دارند که با هماهنگی‌قضایی متهمان شناسایی و دستگیر شدند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادزیادی دستگاه پوز، ریدر، اسکیمر، لپ‌تاپ، گوشی هوشمند و تعدادی زیادی ابزار و آلات الکترونیک کشف شد. متهمان در تحقیقات پلیسی به جرم خود مبنی بر آموزش نصب دستگاه اسکیمر و تبلیغ این دستگاه و بازاریابی در فضای مجازی و فروش هر دستگاه به مبلغ 70میلیون ریال اعتراف کردند که با بررسی اکانت‌های متهمان در فضای‌مجازی محرز شد که افراد زیادی اقدام به سفارش دستگاه اسکیمر کرده و منتظر تحویل گرفتن آن هستند.
وی خاطرنشان کرد: در بررسی جرایم متهمان مشخص شد نامبردگان قبل از ورود به حوزه اسکیمینگ، در شبکه‌های اجتماعی اقدام به فیشینگ اطلاعات کارت‌بانکی شهروندان در سطح کشور کرده و تاکنون اطلاعات بیش از 500کارت‌بانکی را فیشینگ و از 700نفر از شهروندان به این شیوه و نیز روش اسکیمینگ به مبلغ 10میلیاردریال کلاهبرداری کرده‌اند.
ضمیمه قاب کوچک