مرور و عبور

مرور و عبور

سقوط هواپیمای وزیر راه (رحمان دادمان) و همراهان
لاشه هواپیمای حامل وزیر راه‌وترابری و هفت نماینده مجلس در 30 کیلومتری جنوب ساری و در نزدیکی روستای خرچنک پیدا شد. این هواپیما دیروز سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان‌باختند. رحمان دادمان، وزیر راه و دو نفر از معاونان او برای افتتاح طرح فرودگاه گرگان به این منطقه سفر کرده بودند.
هواپیما در منطقه‌ای جنگلی روی قله کوه سقوط کرد و به دو نیم تقسیم شد. قسمت جلوی هواپیما روی تپه گیر کرده و دو قسمت شده و تعدادی جسد در آن پیدا شده است. قطعات هواپیما و اجساد تا شعاع 200متری از محل سانحه پراکنده شده‌اند. (صفحات یک و 14)



طرح توسعه نیشکر در آستانه تعطیلی
به دنبال بی‌اثر ماندن نامه تعداد زیادی از نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی به رئیس بانک‌مرکزی مبنی بر ارائه تسهیلات بانکی مقرر در قانون بودجه به طرح توسعه نیشکر و صنایع جانبی احتمال این‌که این پروژه بزرگ تعطیل شود خیلی زیاد است.
پیمانکاران شاغل در این پروژه که تاکنون 400میلیارد ریال مطالبات آنان پرداخت نشده به‌تدریج در حال اخراج کارکنان خود هستند. احتمال می‌رود یک‌میلیون تن نیشکر که می‌تواند بیش از 110هزار تن شکر تولید کند بعد از برداشت از مزارع سوزانده شود. (صفحات یک و 4 )



توصیه رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع نمازگزاران جمعه در تهران ضمن تبیین سیره حکومتی نبی‌اکرم‌(ص) انتخابات ریاست‌جمهوری را مساله‌ای بسیار مهم برشمردند و آحاد ملت را به حضور در این عرصه عظیم و ادای وظیفه دینی، ملی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی فراخواندند.
ایشان فرمودند: سلایق مردم متفاوت است و نامزدهای متعددی نیز با سلیقه‌های مختلف در انتخابات حضور دارند و مردم هم به هر کسی که خواستند رای می‌دهند اما مساله اصلی این است که همه در این انتخابات شرکت کنند تا به جهان نشان دهند ملت ایران زنده است و با شرف و افتخار در این عرصه بسیار مهم شرکت می‌کند. (صفحه 2)




آموزش شماره‌گیری با تلفن‌همراه
مخابرات از مردم درخواست کرد زمان استفاده از تلفن همراه از روش شماره‌گیری کامل استفاده کنند.
روابط‌عمومی شرکت مخابرات اعلام کرد: به‌زودی سیمکارت‌های جدید با پیش‌شماره 0913 واگذار خواهد شد و همزمان با این واگذاری ارتباط بین مشترکان تلفن‌همراه که پیش از این بدون کد 0911 انجام می‌گرفت از این پس الزما تنها از طریق کد 0911 و کد جدید 0913 امکان‌پذیر خواهد بود. از این رو از مشترکان تلفن‌همراه تقاضا می‌شود هنگام برقراری ارتباط به‌جای شماره‌گیری اختصاری از روش شماره‌گیری کامل یعنی به‌صورت 0911 و 0913 استفاده شود. مشترکانی که شماره‌ها را در گوشی خود ذخیره‌ کرده‌اند نیز شماره‌های قدیمی را اصلاح کنند. (صفحه 4)



باخت استقلال از الشباب

تیم فوتبال استقلال تهران با شکست از الشباب از حضور در فینال محروم شد.
استقلال ایران با کسب قهرمانی در جام آزادگان و با استفاده از تمام مهره‌های خود با امید بسیار به عربستان رفته بود اما در مقابل میزبان این بازی‌ها یعنی الشباب تن به شکست داد تا تمام رویا‌های این تیم برای حضور در فینال رقابت‌ها بر باد رود. این بازی مانند بازی دالیان با شیمیزو در ورزشگاه اختصاصی الشباب در شهر جده برگزار شد. (صفحه 15)