خرداد سینمایی

زمان و شبکه پخش فیلم‌های سینمایی آخر هفته اعلام شد

خرداد سینمایی

در آستانه ماه سوم از بهار و تعطیلات پایانی هفته هستیم که باز هم تلویزیون برای روزها و شب‌های گرم بهاری پخش فیلم‌های سینمایی بسیاری را برای مخاطبان خود در نظر گرفته است تا در کنار خانواده بتوانید لحظات خوب و مفرحی را پشت سر بگذارید. ازجمله فیلم‌های خارجی کمتردیده‌شده و همچنین فیلم‌های سینمایی ایرانی که اغلب در بازپخش هم مورد توجه علاقه‌مندان‌شان قرار می‌گیرند. بنابراین برای اطلاع از زمان و شبکه پخش می‌توانید همراه ما باشید:

فرار از زندان
فیلم پیمان فرار جمعه 31اردیبهشت ساعت 20 و 30 دقیقه از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.
کارگردان: دیوید آلبالا
بازیگران: آمپارو نوگورا، بنجامین ویکونا، اوزبیو آرنا و روبرتو فاریاس
قصه: حکومت دیکتاتور شیلی، آگوستو پینوشه با کودتای نظامی و حمایت سازمان جاسوسی آمریکا و برخی از کشورهای غربی قدرت را در دست گرفته و در سال 1990 سال‌های پایانی خود را سپری می‌کند. در یک زندان امنیتی در شهر سانتیاگو تعداد زیادی از مخالفان او در زندان هستند و شرایط بدی را در این زندان تجربه می‌کنند. در این میان تعدادی از زندانیان سعی می‌کنند با کندن یک تونل به خارج از زندان راهی پیدا کنند.


آشنایی با فرشته
فیلم جعبه موسیقی جمعه 31 اردیبهشت‌ ساعت 8 و 10دقیقه از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
کارگردان: فرزاد موتمن
بازیگران: نیکی کریمی، رامبد جوان، شاهرخ فروتنیان، ارسلان قاسمی، داریوش اسدزاده و نگار جواهریان
قصه: داستان فیلم درباره پسربچه‌ای به نام علی است که به‌تازگی مادرش را از دست داده و با فرشته‌ای آشنا می‌شود. این آشنایی ماجراهایی را به دنبال دارد.



قاتلان خانواده
فیلم جدید مظنون امروز 30 اردیبهشت ساعت 16 از شبکه سه سیما پخش خواهدشد.
کارگردان: شین یان وون
بازیگران: گونگ یو، یو دا این، پارک هی سون و جو سونگ ها
قصه: جی دونگ، مامور پلیس بوده و اما زمانی که او در ماموریت است، همسر و دخترش به قتل می‌رسند. جی دونگ پس از کشته شدن خانواده‌اش تصمیم می‌گیرد از دستگاه پلیس استعفا کند و پس از انتقام از قاتلان خانواده‌اش، خودکشی کند و به زندگی خود پایان دهد.



ماجرای یک استعفا
فیلم تاریک‌ترین ساعت جمعه 31 اردیبهشت‌ ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهدشد.
کارگردان: جو رایت
بازیگران: گری اولدمن، بن مندلسون، رانلد پیکاپ و لیلی جیمز
قصه: داستان فیلم در آغاز دوران جنگ جهانی‌دوم در سال 1940 رخ می‌دهد. یعنی جایی که نویل چمبرلین از مقام نخست‌وزیری بریتانیا استعفا می‌کند و وینستون چرچیل به‌جای او به مقام نخست‌وزیری می‌رسد. فردی سرسخت و مرموز که برخلاف سیاست‌های چمبرلین، خیال مماشات با آلمان را ندارد اما در این راه مخالفانی در پارلمان دارد که باید آنها را راضی به حمایت از سیاست‌هایش کند.



راننده تاکسی
فیلم فصل نرگس امشب 30 اردیبهشت‌ ساعت 23 و 15دقیقه از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
کارگردان: نگار آذربایجانی
بازیگران: یکتا ناصر، ریما رامین‌فر، امیر آقایی و پژمان بازغی
قصه: داستان فیلم در مورد دو زن راننده تاکسی، یک بازیگر، یک استاد موسیقی و شخصیت‌های دیگر است که مخاطب در طول فیلم شاهد گره‌های داستان هرکدام از این شخصیت‌هاست.



سه‌قلوها
فیلم سینمایی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» جمعه 31 اردیبهشت‌ ساعت یک بامداد از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
کارگردان: حامد محمدی
بازیگران: جواد عزتی، نازنین بیاتی، رضا ناجی و الهام کردا
قصه: فیلم روایتگر داستان زندگی روحانی جوانی به نام احمد است که با همسرش لیلا زندگی را به‌ سختی و تنگدستی می‌گذرانند. احمد برای تأمین معاش خانواده، در کنار تحصیل در حوزه، به کار برق‌کشی ساختمان نیز اشتغال دارد و به همین خاطر بعضا از سوی همدوره‌ای مورد شماتت واقع می‌شود. در همین شرایط، همسرش حامله شده و پس از زایمان آنها صاحب سه فرزند سه‌قلو می‌شوند و ...



عزا در عروسی
فیلم یه حبه قند امروز 30اردیبهشت ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
کارگردان: رضا میرکریمی
بازیگران: سعید پورصمیمی، رضا کیانیان، فرهاد اصلانی، هدایت هاشمی و نگار جواهریان
قصه: در خلاصه داستان فیلم آمده است: چهار خواهر به همراه همسران و فرزندانشان به خانه پدری می‌آیند تا تدارک عروسی خواهر کوچک‌تر را فراهم کنند که ناگهان دایی خانواده بر اثر یک حادثه ساده فوت می‌شود و...
طراحی پوستر فیلم نیز اثر عباس کیارستمی است. این فیلم نماینده رسمی ایران برای بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان در مراسم اسکار هشتاد و پنجم بود.



در آرزوی یک دوچرخه
فیلم تلویزیونی تلفن امروز 30اردیبهشت‌ ساعت 7 و 40دقیقه صبح از شبکه دوی سیما پخش می‌شود.
کارگردان: محسن دامادی
بازیگران: جهانبخش سلطانی، آزاده ریاضی، علی قیومی و رضا کتیرایی
قصه: این فیلم درباره نوجوانی است که در حسرت خرید دوچرخه به سر می‌برد، او گوشواره‌ای پیدا می‌کند و همین اتفاق ماجراهای تازه‌ای را برای او به همراه دارد.


رزمنده‌های نوجوان
فیلم بیست‌وسه نفر شنبه یک خرداد ساعت 35دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش خواهدشد.
کارگردان: مهدی جعفری
بازیگران: مجیدپتکی، سعید آلبوعبادی، رضا نوری، عبدالحلیم تقلبی، مالک محمدآبادی و محمد رشنو
قصه: داستان بیست‌وسه نفر مربوط به دوران دفاع مقدس و زمان آزادسازی خرمشهر است. در آن زمان پیر و جوان برای دفاع به جنگ می‌رفتند. در اردیبهشت سال 61، 23 نفر از نوجوانان ایرانی اسیر نیروهای بعث عراق شده و  آنها را به استخبارات عراق بردند و برای نشان دادن این‌که ایران نوجوانان را به اجبار به جنگ می‌فرستد، آنها را نمایشگر دوربین‌ها و خبرگزاری‌های جهانی کردند.



کودک گمشده
فیلم تلویزیونی اینجا خانه من است جمعه 31 اردیبهشت ساعت 16 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
کارگردان: خیر‌ا... تقیانی‌پور
بازیگران: کامبیز دیرباز، لیندا کیانی و مارال فرجاد
قصه: این فیلم درباره حمله بعث عراق به عشایر مختلف عرب از جمله عشیره سیدباقر در بصره و خرمشهر در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی است. بعد از حمله به این عشیره و کشتن تمام افراد تنها یک پسر‌بچه به نام طاهر جان سالم به‌در می‌برد و با کمک پدرش که او را به رودخانه می‌اندازد در حوالی رود اروند در خرمشهر توسط مردم خرمشهر پیدا می‌شود و در آنجا به یک یتیم خانه فرستاده می‌شود.



پیوند قلب
فیلم تلویزیونی ترافیک جمعه 31 اردیبهشت ساعت 10 روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.
کارگردان: راجش پیلای
بازیگران: مانوج باجایی، جیمی شرجیل و پرانسیجیت چاتاراجی
قصه: در ترافیک یک روز عادی در یکی از شهرهای هند تصادف وحشتناکی رخ می‌دهد و پسر جوانی که در شرف ازدواج است دچار مرگ مغزی می‌شود. از طرفی دختر یکی از بازیگران معروف کشور به پیوند قلب احتیاج دارد و در آستانه مرگ است. والدین دختر در حالت استیصال با اصرار و التماس‌های بسیار موفق می‌شوند تا والدین پسر را راضی کنند که قلب پسرشان را به دختر بچه اهدا کنند. با انجام عمل جداسازی قلب، عملیات انتقال به بیمارستان محل بستری شدن دختر بچه آغاز می‌شود. در این میان ماجراهای پر دردسر مختلفی پیش می‌آید که سلامت قلب و موفقیت عمل پیوند را به خطر بیندازد اما...