ذوب ایمن و بدون آلودگی با کوره‏های دماوند

کارشناسان شرکت دانش بنیان «کوره‏های القایی دماوند» محصولات متنوعی را برای ذوب فلزات در صنایع مختلف ارائه می‌کنند

ذوب ایمن و بدون آلودگی با کوره‏های دماوند

یکی از حوزه‏های مهم و تاثیرگذار در صنایع مختلف کشورمان، تهیه و ساخت تجهیزات ذوب آهن و فولاد، مس، آلومینیوم و فلزات گرانبهای دیگر است. گستردگی موارد مصرف کوره‏های ذوب فلزات در صنعت باعث شده ایمنی و امنیت آنها هم اهمیت بسیار زیادی پیدا کند. بنابراین تولید تجهیزاتی که کار کردن با آنها برای کارکنان کارگاه ها و کارخانه‌ها ساده باشد و هم ایمنی کافی را داشته باشند ضرورت پیدا می‏کند. شرکت دانش‎بنیان «کوره‏های القایی دماوند» با چند دهه تحقیق در زمینه فناوری گرمایش القایی و تولید محصولاتی در زمینه کوره‏های ذوب القایی در ظرفیت‏های مختلف، اکنون یکی از تولیدکنندگان مطرح کشور است. حساسیت این شرکت در زمینه کنترل کیفیت و همچنین محصولات با دوام و کارا باعث شد تا برنده جایزه کیفیت برتر سال 2013 در رسته طلای سازمان بین‏المللی BID شود.

مجید شهرستانی، قائم مقام شرکت کوره‏های القایی دماوند می‎گوید: «با توجه به تجربه 45 ساله ما همیشه تلاش کرده‌ایم بتوانیم تجهیزاتی را با بالاترین کیفیت و ایمنی کامل برای استفاده در صنایع کشور تولید کنیم. شرکت کوره‏های القایی دماوند با بیش از 150 کوره فعال در سراسر کشور و با سابقه طولانی در زمینه تحقیق، طراحی‎، تولید و ساخت سیستم‌های گرمایشی القایی مشتمل بر کوره‎های ذوب القایی و پیش‌گرم فعال است. شرکت کوره‌های القایی دماوند، توانایی تولید کوره‌های ذوب القایی با قدرت 150 کیلووات تا 7500 کیلووات، فرکانس 250 هرتز تا 3000 هرتز و ظرفیت 250کیلوگرم تا 20هزارکیلوگرم را داراست.»
با ساز و کار کوره‏های القایی آشنا شوید
اساس کار کوره‏های القایی براصل القاء میدان مغناطیسی مبتنی است. کوره‌های القایی ابتدا با استفاده از جریان برق شهر و به‌وسیله مبدل فرکانس، جریان نسبتا زیادی (بیش از 28000  آمپر) با فرکانس 300 تا هزار  هرتز آماده می‏شود. سپس این جریان به سیم‎پیچ کوره، اینداکتور یا کویل اعمال شده و با عبور از آن باعث ایجاد میدان مغناطیسی با همان فرکانس در داخل کویل می‏شود.  در صورتی‎که در داخل سیم‌پیچ کوره جسم هادی مانند فولاد، چدن یا سایر فلزات قرار گیرد میدان مغناطیسی ایجاد شده باعث القای جریان‎های گردابی در این اجسام شده و این جریان‎های القایی جسم را گرم کرده و تا حد ذوب و احیانا تبخیر درکوره‏های کوتینگ (Coating) پیش می‎برد. با مانور روی فرکانس و قدرت کوره می‏توان سیستم را برای انواع کاربردها مهیا کرد. گفتنی است کوره القایی در مقایسه با کوره‌‏های سوخت فسیلی، دارای مزایای فراوانی از جمله دقت بیشتر، تمیزی و تلفات گرمایی کمتر است . کوره‌‏‎های القایی در کارخانه‎‎های نورد، میلگرد و لوله و پروفیل و هر صنعتی که در آن به شمش نیاز باشد مورد استفاده قرار می‌‎گیرد. در واقع قراضه‌‎های آهن و آهن اسنفجی در داخل این کوره‎ها ذوب شده و شمش مورد نیاز صنایع را تولید می‎‌کند. اکنون این کوره‏‌ها در کشورهای همسایه می‎‌تواند بازار خوبی داشته باشد.


مزیت‌های کوره‏های القایی دماوند نسبت به سایر کوره‏ها

 ضریب قدرت این کوره‏ها در محدوده 95 تا 98 درصد است.
 فرآیند ذوب در کوره‏های القایی با حداکثر قدرت و تا حدود 1700 درجه سانتی‌گراد کار می‎کند.
 برق مصرفی کوره‎ها حدود 500 تا 550 کیلووات ساعت برای هر تن است.
  سرعت رسیدن به توان ماشین در کمترین زمان ممکن رخ می‏دهد.
 کوره‎های دماوند نسبت به سایر کوره‎هایی که در کشور استفاده می‏شود بالاترین دما و بیشترین بازدهی را دارند.
 کوره‏های القایی دماوند برای تناژ بالا به‌کار می‎رود و محدوده وسیعی از 2 تن تا 20 تن را پاسخگو است.
 کاربری آسان تجهیزات تولید شده مربوط به ریخته‎گری توسط شرکت دماوند از وجوه تمایز این محصولات با سایر نمونه‎های مشابه است. زیرا کارکنان کارخانه‎ها و کارگاه‏ها به‌آسانی می‌توانند نحوه کار و استفاده از آنها را یاد گرفته و به‌طور ایمن از آن بهره بگیرند.
 برای ارتقای کیفیت کوره‌ها بعضی از قطعات از بهترین سازندگان خارجی تامین می‏شود؛ برای مثال قطعاتی که ساخت شرکت زیمنس هستند به‌عنوان جنس مرغوب و قابل اطمینان در تهیه کوره‌ها به‌کار می‎رود. برای بخش‌های متنوعی مثل کویل‎ها و سایر تجهیزات هم از نمونه‎های ساخت ایران استفاده می‌شود.
 محصولات تولیدشده در شرکت کوره‏های دماوند
به تناسب نوعشان تا 24 ماه ضمانت  و 10 سال خدمات پس از فروش دارند.