مرور و عبور

مرور و عبور

۳۰ اردیبهشت
تلفن همراه برای خبرنگاران
وزارت پست و تلگراف و تلفن درنظر دارد به خبرنگاران رسانه‌ها تلفن همراه خارج از نوبت واگذار کند.
این وزارتخانه در نظر دارد با جمع‌آوری فهرست خبرنگاران متقاضی دریافت تلفن همراه و با رعایت مقدورات نسبت به این واگذاری خارج از نوبت اقدام کند. روزنامه‌نگاران متقاضی که دارای فیش نام‌نویسی هستند و روزنامه‌نگارانی که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند از این فرصت استفاده کنند. (صفحه یک)


حمله جنگنده‌های صهیونیست به مردم فلسطین
برای اولین بار پس از سال 1967 جنگنده‌های اف 16 و بالگردهای شکاری رژیم صهیونیستی مناطق مسکونی کرانه باختری رود اردن، نوار غزه، نابلس، طولکرم و رام‌ا... 12 نفر را شهید و 60 نفر را مجروح کردند. روز گذشته هم‌چنین انفجار شدیدی در یک محله صهیونیست‌نشین در شرق بیت‌المقدس به وقوع پیوست و خساراتی به بار آورد (صفحه 2)



جایزه منتقدان کن به زیر نور ماه رسید
فیلم زیر نور ماه، ساخته سید رضا میرکریمی که در بخش هفته منتقدان جشنواره کن به نمایش درآمد، چهلمین جایزه هفته منتقدان بین‌المللی کن را دریافت کرد.
جایزه 7000 دلاری فیلم به کارگردان و تهیه‌کننده فیلم تعلق گرفت و به‌جز این مبلغ، یک هدیه 23 هزار دلاری هم برای تبلیغات فیلم در فرانسه و اروپا به فیلم زیر نور ماه تعلق گرفت. (صفحه 3)


۳۱ اردیبهشت
ایران خاموش شد
در پی قطع برق سراسر ایران که روز گذشته برای چند ساعت صورت گرفت، شرکت توانیر در اطلاعیه‌ای علت این اتفاق را بروز حادثه در خطوط 400 کیلوولت ارتباطی شمال کشور عنوان کرد. براثر این اتفاق، شبکه سراسری برق کشور به سه شبکه مجزا تبدیل شد و باعث ایجاد قطع برق گسترده در اکثر مناطق کشور به‌جز مازندران، خراسان و بخشی از استان همدان شد. به‌دلیل قطع برق گسترده تقریبا همه کشور به حالت تعطیل درآمد و اختلالات جدی در بیمارستان‌ها، پمپ‌های بنزین و فعالیت ادارات به وجود آورد. (صفحه یک)



  حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع پیکر وزیر راه و همراهان
مراسم تشیع پیکر وزیر راه و هیات همراه ساعت 10 صبح از ضلع جنوبی مجلس آغاز شد. در این مراسم رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و ... حضور داشتند. با اعلام حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم، خانواده‌های درگذشتگان به دیدار ایشان رفتند. علی دادمان، فرزند ارشد وزیر راه یکی از افرادی بود که به محضر آیت‌ا... خامنه‌ای رفت و ایشان چفیه خود را بر گردن علی دادمان انداختند.
پیکر وزیر راه (دکتر رحمان دادمان) روز یکشنبه در آرامگاه شهدای 72 تن در بهشت‌زهرا به خاک سپرده شد. (صفحه 2)



بازگشت علی دایی به ایران
علی دایی، مهاجم تیم هرتابرلین که فصل ناموفقی را در بوندس لیگا به پایان برده، امشب عازم ایران می‌شود.
دایی پس از یک فصل نیمکت‌نشینی برای همراهی تیم ملی فوتبال کشورمان ساعت 20 از برلین راهی تهران می‌شود. قرار است دایی در دور جدید تمرینات تیم ملی حضور داشته باشد. (صفحه 15)

ضمیمه قفسه کتاب