افتتاحیه سریع و آتشی!

افتتاحیه سریع و آتشی!


نهمین قسمت «سریع و آتشی» که قبل از آمریکای شمالی در تعدادی از کشورهای دیگر دنیا اکران عمومی شده‌است، با افتتاحیه‌ای بسیار بالا و قوی نمایش خود را آغاز کرد. این اکشن ماجراجویانه که در هشت کشور دنیا (و از جمله چین) روی پرده سینماها رفته، توانست در سه روز اول نمایش خود به فروشی 160 میلیون دلاری دست پیدا کند. در دوران کرونا و دوری تماشاگران از سالن‌های نمایش سینما، چنین رقمی یک رکورد عالی ارزیابی می‌شود.
 تنها در چین، سریع و آتشی 9 افتتاحیه‌ای 105 میلیون دلاری داشته است. به‌جز چین، کشورهایی چون روسیه، کره‌جنوبی، هنگ‌کنگ و چند کشور کوچک خاورمیانه اقدام به اکران عمومی فیلم کرده‌اند. تماشاگران آمریکای شمالی برای دیدن این اکشن ورزشی باید تا 25 ژوئن صبر کنند. وین دیزل در نقش دام تورتو، این‌بار همراه خانواده‌اش راهی یک ماجراجویی جدید در چند کشور آمریکای لاتین می‌شود.
او برای محافظت از جان اعضای خانواده‌اش، باید با گناهان گذشته خود رودررو شود و دست به پاکسازی اشتباهاتش بزند. در عین حال، او وظیفه مقابله با جیکوب تروریست و قاتل (با بازی جان سنا) را هم به‌عهده دارد. شارلیز ترون، بازیگر نقش منفی قسمت قبلی، در نهمین قسمت هم حضور دارد./ باکس آفیس