مجلس؛ پیگیر پرونده ویلموتس

آخرین اخبار از اردوی تیم‌ملی پیش از سفر به بحرین

مجلس؛ پیگیر پرونده ویلموتس

  تیم‌ملی به روزهای مهم و حساسش می‌رسد. کم‌کم نفس‌ها در سینه حبس می‌شود. پنجشنبه همین هفته، اولین بازی دور برگشت مقدماتی را مقابل هنگ‌کنگ برگزار می‌کنیم. تیم‌ملی امروز ساعت 14و30 دقیقه با یک پرواز چارتر، کیش را به سمت منامه بحرین ترک می‌کند. تا دیروز بعد‌از‌ظهر هنوز بحرینی‌ها اجازه پرواز به تیم‌ملی نداده بودند ولی قطعا امروز مجوز صادر خواهد شد. به گفته مسؤولان، هتلی که در بحرین برای تیم رزرو شده هتل خوبی است و با زمین تمرینی هم تنها چند دقیقه فاصله دارد.
 نعمتی صبح رسید
سیامک نعمتی مدافع راست قرمزها دیروز وارد کیش شد. شنبه بعد‌از‌ظهر مسؤولان تیم‌ملی با این بازیکن تماس گرفته و به او گفتند در فهرست تیم‌ملی قرار گرفته است. فدراسیون فوتبال سریعا برای این بازیکن بلیت گرفت تا از دبی به تهران و سپس عازم کیش شود. این بازیکن صبح دیروز وارد اردو شد. ظاهرا صادق محرمی که از مصدومیت بازگشته، هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیده و به همین دلیل اسکوچیچ روی پست دفاع راست ریسک نکرد.
 رفت و برگشت اخباری
محمدرضا اخباری دروازه‌بان تراکتور دیروز به اردوی تیم‌ملی بازگشت. بعد از درخواست تراکتور برای حضور این بازیکن در دیدار با ماشین‌سازی، اسکوچیچ مجوز خروج اخباری از اردو را صادر کرد. محمدرضا هم مقابل ماشین‌سازی بازی کرد و دیروز به اردوی تیم‌ملی بازگشت.
 اسم ویلموتس وسط آمد
روز گذشته قاضی‌زاده هاشمی و فروردین، دو نماینده مجلس شورای اسلامی به اردوی تیم‌ملی رفته و به بازیکنان روحیه دادند. آنها دقایقی با بازیکنان صحبت کردند تا حرف‌هایشان را بشنوند. یکی از گلایه‌های بازیکنان این بود که چرا به تیم‌ملی توجه نمی‌شود. در صحبت‌هایی که صورت گرفت، بازیکنان خواهان آن شدند که فوتبال مورد توجه باشد و به مشکلات آنها رسیدگی شود. فروردین و قاضی‌زاده هم صحبت‌هایی کردند که مهم بود. قاضی‌زاده هاشمی گفت: «مجلس از حقوق فدراسیون فوتبال دفاع می‌کند. ما پیگیر پرونده مارک ویلموتس هستیم. نباید فشاری که گروه قبلی ایجاد کردند، روی دوش فدراسیون جدید فوتبال بیفتد.» فروردین دیگر نماینده مجلس هم اضافه کرد: «قطعا ما از فدراسیون فوتبال و تیم‌ملی حمایت خواهیم کرد.»
بازیکنان تیم‌ملی هم در این جلسه صحبت‌ها و خواسته‌های خود را مطرح کردند. سازمان برنامه و بودجه اخیرا به فدراسیون اعلام کرد 52 میلیارد به آنها کمک مالی خواهد کرد. پول اما مستقیم به حساب فدراسیون نرفت. در این بین میان فدراسیون و وزارت ورزش اختلافات نظری به وجود آمد. فروردین دیروز در این باره توضیح داد: «کل پولی که به فدراسیون کمک شده، 52 میلیارد تومان است. 20 میلیارد آن دیروز واریز شد. همچنین قرار شد یکی دو روز آینده هم بخش دیگری از پول‌ها در حساب فدراسیون باشد.» او اضافه کرد: «32 میلیارد دیگر از کمک دولت به فدراسیون باقی مانده است. این کمک صرفا در جهت حمایت از تیم‌ملی فوتبال بوده است. انتظار داریم وزیر ورزش این حق را به فدراسیون فوتبال بدهد و این پول را جای دیگری هزینه نکند.
 تیم‌ملی محرمانه
یکی از نگرانی‌ها درباره تیم‌ملی این است که مبادا بحرینی‌ها تمرینات تیم‌ملی را زیر‌نظر داشته باشند. به گفته مسؤولان این اتفاق در کیش به هیچ‌وجه رخ نداد چراکه در زمان حضور تمرین به غیر از عکاسان و خبرنگاران، به فرد دیگری اجازه ورود به ورزشگاه المپیک را ندادند. همچنین اطراف ورزشگاه فنس دارد و مسؤولان هم کاملا مراقب هستند.
 نظم تیمی
دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم‌ملی این روزها تلاش کرده تا بتواند اتحاد را در تیم‌ملی ایجاد کند. او در روزهای گذشته بیشتر روی نظم و دیسیپلین تیمی تاکید داشته است. بازیکنان هم رابطه خوبی با این مربی دارند و به نظر می‌رسد در آستانه شروع بازی‌های تیم‌ملی، همه چیز خوب است. اسکوچیچ به بازیکنان گفته همه با هم تلاش می‌کنند و همه با هم می‌برند.