محاکمه پزشک متخصص به اتهام آزار دستیارش

محاکمه پزشک متخصص به اتهام آزار دستیارش

پزشک متخصص با شکایت دستیارش به اتهام تجاوز به عنف محاکمه می‌شود.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده با شکایت دختر جوانی آغاز شد. این دختر که دستیار پزشک متخصصی است در شکایت خود گفت: سال‌هاست دستیار یک پزشک متخصص هستم و چندی قبل مورد سوءاستفاده او
قرار گرفتم. او در تشریح ماجرا گفت: من در یکی از بیمارستان‌های تهران دستیار یک پزشک متخصص هستم. چند روز قبل در دفترم در حال کار بودم که پزشک متخصص وارد اتاق شد و مرا آزار داد.
پس از این شکایت، پزشک متخصص منکر آزار این دختر شد و گفت: من و دستیارم سال‌هاست با هم ارتباط داریم. حتی او را صیغه کرده بودم. او می‌دانست من متاهل هستم و خواست از همسرم جداشده و با او ازدواج کنم و وقتی به او گفتم قصد جدایی از همسرم را ندارم، این ادعا را مطرح کرد. پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در جلسه رسیدگی، پزشک متخصص ادعای قبلی خود را تکرار کرد و گفت: به دلیل این‌که دستیارم را به عقد دائم خود در نیاوردم، این شکایت را مطرح کرد.  در پایان قضات او را از اتهام تجاوز به عنف تبرئه‌کرده و به 99 ضربه شلاق و دو سال تبعید محکوم کردند. دختر جوان به حکم اعتراض کرد و گفت: من و متهم رابطه‌ای نداشتیم و تماس‌های طولانی ما به خاطر صحبت درباره کار بود. حالا پزشک از این تماس‌ها به عنوان صحبت‌های عاشقانه استفاده کرده است.
دیوان‌عالی کشور اعتراض شاکی را قبول و حکم را نقض کرد. قرار بود این پزشک در شعبه نهم دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گیرد که به علت ابتلای او به کرونا، جلسه تجدید شد.