تصویب ۲۰۰ قانون  در حمایت از زنان

تصویب ۲۰۰ قانون در حمایت از زنان



مسؤول امور زنان و خانواده مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان این‌که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۲۰۰ قانون در حمایت از زنان به تصویب رسیده است، گفت: بهترین راه تشخیص نحوه مواجهه فکری نامزدهای ریاست‌جمهوری با موضوع زنان، بررسی مدل رفتاری ایشان در ارتباط با بحث زن و خانواده است.
مینو اصلانی در نشست مشترک ائتلاف مدیران نواندیش با برخی نامزدهای شورای شهر تهران با موضوع بررسی چالش مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: از گذشته تا امروز یک تهمت تاریخی نسبت به جبهه انقلاب وجود دارد که دائم این جبهه را نسبت به ضدیت با حضور و مشارکت فعال زنان در جامعه متهم می کنند، در حالی‌که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۲۰۰ قانون در حمایت از زنان به تصویب رسیده است.
وی افزود: فرصت انتخابات یک فرصت طلایی است تا دولتی سرکار بیاید که الگویی برای ایجاد هویت در بحث زن و خانواده باشد و بتواند زمینه‌ساز ایفای نقش زنان ایرانی در سرنوشت و جایگاه زنان جهان باشد. در ادامه این نشست محمد ابویی مهریزی، دبیر کل مجمع مدیران نواندیش گفت: در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری نباید از اهمیت شورای شهر آینده تهران غافل شد و یادمان باشد امروز شرایط شهر تهران شرایط خوبی نیست و ناامیدی تهرانی‌ها از بهبود شرایط، سخت‌ترین چالشی است که در حال حاضر با آن مواجه هستیم.  وی افزود: قطعا اگر شهردار آینده از نظرات جامعه‌شناسان و مدیران سابق و اسبق شهرداری تهران و صاحب‌نظران حوزه مدیریت شهری استفاده کند می‌تواند بر این چالش سخت پیروز شود. محمدصادق افراسیابی، دبیر شورای سیاستگذاری انجمن سواد رسانه‌ای ایران که دیگر سخنران این نشست گفت: همان‌طور که از موضوع نشست پیداست چالش اصلی انتخابات ۱۴۰۰، چالش مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است. در این خصوص معتقدم لازم است عملکرد امروز نامزدهای تایید صلاحیت شده و حتی کسانی که صلاحیت ایشان احراز نشده یا رد شده است، ثبت و ضبط شود تا نسل‌های آینده بدانند چه کسانی به خاطر منافع شخصی خود به منافع ملی پشت کردند و چه کسانی به‌رغم تمام دلخوری‌ها باز هم از آینده کشور و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای حمایت کردند. این مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد: نخبگانی که مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ تشویق نمی‌کنند قطعا به آینده کشور و طبقات متوسط و ضعیف ظلم می‌کنند و خودشان دقیقا می‌دانند چگونه قصد دارند ملت را فدای امیال شخصی، سیاسی و جناحی خود کنند.