قتل همکلاسی  با 114ضربه چاقو

قتل همکلاسی با 114ضربه چاقو

چند هفته قبل جنایتی در فلوریدای آمریکا اتفاق افتاد که بخش زیادی از مردم این شهر را در شوک فرو برد. این جنایت به قدری هولناک بوده که 700هزار نفر از ساکنان این ایالت با نوشتن بیانیه‌ای درخواست کرده‌اند با عامل اصلی این جنایت که فقط 14سال دارد، به عنوان یک بزرگسال رفتار شود. طبق قوانین آمریکا، اگر با مجرمی به عنوان بزرگسال برخورد شود، میزان جرایم مورد انتظار برای او نیز به مراتب سخت‌تر و شدیدتر خواهد بود.  حالا ببینیم ماجرای این جنایت از کجا شروع شد. حدود سه هفته پیش خانواده تریستا بیلی 13ساله اعلام کرد دخترشان ناپدید شده و در حالی که دوستانش او را در حال خروج از مدرسه دیده‌اند، اما هنوز به خانه نرسیده است. از همان لحظه جست‌وجوی نیروهای پلیس شروع شد و بعد از حدود 10ساعت جسد او کنار رودخانه‌ای در چند کیلومتری محل سکونت‌شان پیدا شد. از همان ابتدا پلیس اعلام کرد با یک جنایت فجیع روبه‌رو شده، زیرا روی بدن این دختر 13ساله، جای 114ضربه چاقو مشاهده شده است. شدت ضربات به قدری بود که پزشکی قانونی اعلام کرد بخشی از چاقو در جمجمه قربانی شکسته و باقی مانده است.
شناسایی قاتل زیاد طول نکشید و بعد از 12ساعت توسط نیروهای پلیس فلوریدا دستگیر شد. قاتل نوجوانی 14ساله به نام آیدن فوچی بود که در همان مدرسه‌ای درس می‌خواند که تریستا حضور داشت. تصاویر ضبط شده توسط ویدئوها نشان داد آخرین بار این دو نوجوان کنار همان رودخانه دیده شده‌اند. پلیس می‌گوید آیدن در نزدیکی خانه‌شان دستگیر شد و از همان لحظه ابتدایی دستگیری هم با آنها همکاری داشت. او خیلی زود به قتل همکلاسی‌اش اعتراف کرد. در ادامه، تحقیقات نیروهای پلیس دی‌ان‌ای تریستا روی پیراهن و کفش آیدن پیدا شد.
در حالی که چند هفته از این جنایت می‌گذرد، هنوز علت انجام چنین قتلی از سوی آیدن مشخص نشده است. تنها چیزی که در پرونده دیده می‌شود، حرف‌هایی است که دوستان آیدن گفته‌اند. چند نفر از آنها گفته‌اند آیدن بارها گفته بود می‌خواهد یکی از دانش‌آموزان مدرسه را با ضربات متعدد چاقو به قتل برساند. کسی تصور نمی‌کرد منظور آیدن، تریستا باشد.
اولین جلسه محاکمه این نوجوان 14ساله چند روز پیش در فلوریدا برگزار شد. آر جی لاریزا، داستان ایالتی فلوریدا چهره اصلی دردادگاه بود. او در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت برایش خیلی سخت است با چنین نوجوانی به عنوان یک مجرم بزرگسال برخورد کند، اما درخواست‌ها از سوی مردم به قدری زیاد بوده که مجبور شده چنین رویه‌ای را اتخاذ کند. به دلیل فجیع بودن این جنایت، لیریزا اعلام کرده هیچ وثیقه‌ای دریافت نمی‌شود و آیدن تا پایان جلسات دادگاه باید در زندان باشد.