AFC سرخابی‌ها را نقره‌داغ کرد

AFC سرخابی‌ها را نقره‌داغ کرد


سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته میزان جرایم اعضای خطاکار تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان را منتشر کرد که بر این اساس دو تیم پرسپولیس و استقلال جریمه شدند. اولین جریمه برای باشگاه پرسپولیس و مربوط به شکایتی است که باشگاه گوای هند از این تیم کرده بود. شکایت باشگاه هندی پس از آن از پرسپولیس شکایت کرد که در پیج رسمی این باشگاه و پیش از سفر به هندوستان، پستی منتشر شد که حاوی جملاتی عجیب درباره حمله نادر شاه به هند بود.   این پست مورد انتقاد بسیاری از کاربران در فضای مجازی قرار گرفت و در نهایت با شکایت طرف هندی مواجه شد و حتی عذرخواهی رسمی پرسپولیس در اینستاگرام نیز باعث نشد تا گوآ از تصمیم خود صرف‌نظر کند. حالا بعد از گذشت چند ماه، کمیته انضباطی  AFCحکم خود در این زمینه را منتشر کرد که براساس آن باشگاه پرسپولیس‌ ۱۷ هزار و ۵۰۰ دلار جریمه شده و یک بازی خانگی را هم در لیگ قهرمانان آسیا باید بدون حضور تماشاگر
سپری کند. از طرف دیگر، کمیته انضباطی AFC در احکام دیگری نشان داد که حساسیت ویژه‌ای روی موضوع رسانه‌ها دارد. بر همین اساس وریا غفوری کاپیتان استقلال به دلیل مصاحبه بعد از بازی با الشرطه عراق و بی‌اعتبار کردن مسابقه مبلغ 5 هزار دلار جریمه شد.
فرهاد مجیدی سرمربی استقلال هم به دلیل عدم حضور در مصاحبه پیش از بازی با الدحیل قطر مبلغ 10 هزار دلار جریمه نقدی شد. باشگاه استقلال نیز به دلیل عدم حضور مجیدی در نشست خبری پیش از بازی الدحیل مبلغ 10 هزار دلار جریمه نقدی شد. مهدی ترابی، هافبک پرسپولیس هم به دلیل تاخیر در نشست خبری، دو هزار دلار جریمه شد. یک چهارم از این مبالغ باید در عرض 90روز واریز شود و در صورت تکرار این تخلف، مبلغ باقی‌مانده باید پرداخت شود.