زخم شیخ جراح دوباره سرباز کرد

مونا الکرد خبرنگار فلسطینی و روایتگر جنایات صهیونیست‌ها در محله شیخ‌جراح، بازداشت شد

زخم شیخ جراح دوباره سرباز کرد

جنایات رژیم صهیونیستی در محله شیخ جراح و قدس شرقی نقطه پایانی ندارد. پس از شکست رژیم اشغالگر قدس در جنگ 12روزه، صهیونیست‌ها همچنان بر اخراج غیرقانونی فلسطینیان ساکن شیخ جراح از محله و کاشانه خود اصرار می‌ورزند.در این میان، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی با دستگیری مونا الکرد و احضار محمد الکرد، دو فعال رسانه‌ای فلسطینی که به روایتگران درد و رنج ساکنان شیخ جراح در سرتاسر جهان تبدیل شده‌اند، خشم و سردرگمی خود نسبت به افشای جنایاتش در قدس را آشکار ساخته است. ماموران پلیس رژیم صهیونیستی دیروز یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های اعتراضی به اخراج فلسطینی‌ها از خانه‌هایشان در بیت‌المقدس شرقی را دستگیر کردند.مونا الکرد دیروز یکشنبه در منزل پدرش در محله شیخ جراح دستگیر شد. مونا الکرد در اینستاگرام 3/1 میلیون دنبال‌کننده دارد و هواداران این فعال مجازی فلسطینی، ضمن راه‌اندازی راهپیمایی برای آزادی این چهره، اعتراض خود به دستگیری او را با هشتگ‌هایی در فضای مجازی نشان می‌دهند. صهیونیست‌ها برای محمد، برادر مونا هم حکم احضار صادر کرده بودند که او دیروز با حضور در اداره پلیس، تسلیم شد.

جرم مونا و محمد چیست؟
مونا الکرد و محمد الکرد، هر دو طی ماه‌های اخیر به روایتگران توحش و اقدامات غیر‌قانونی صهیونیست‌ها در محله شیخ‌جراح تبدیل شده‌اند. این برادر و خواهر دو قلو ( که هر دو 23ساله هستند ) با وجود آن‌که خود را در معرض دستگیری و حتی ترور از سوی صهیونیست‌ها می‌دیدند، شجاعانه با ارسال گزارش‌هایی مستند و تصویری از آنچه در محله شیخ‌جراح می‌گذرد، از شکنجه ساکنان شیخ جراح و آوارگی آنها پرده برداشته و سکوت سازمان‌های بین‌المللی در قبال اشغالگری و اقدامات غیرانسانی رژیم اشغالگر قدس را به چالش کشیدند. ویدئویی که از دستگیری او منتشر شده نشان می‌دهد نیروهای امنیتی به خانه محل سکونت او در شیخ جراح یورش می‌برند و او را با دستبند با خود می‌برند.
محمد الکرد در تاریخ 24 اردیبهشت ماه و در مصاحبه‌ای مستقیم با سی ان ان و در حالی که مجری این شبکه با شیطنت همیشگی خود قصد داشت اقدام صهیونیست‌ها در بیرون راندن ساکنان شیخ جراح را مصداق دفاع از خود بداند، پاسخ محکمی به او داد و گفت:«امروز همه دیگر به افسانه سازی صهیونیست‌ها در خصوص آنچه دفاع از خود می‌دانند پی برده‌اند. همه می‌دانند اشغالگر و مهاجم کیست. امروز همه می‌دانند بیت المقدس، کرانه باختری و نوار غزه چگونه به صورت غیرقانونی به تصرف اشغالگران صهیونیست درآمده است.
امروز شهرک‌نشینان از نوعی مصونیت ( از سوی سازمان‌های بین‌المللی) برخوردار هستند. آنها حتی از سوی رژیم آپارتاید صهیونیستی اجازه حمل سلاح علیه ما فلسطینیان را دارند.آیا این مساله قابل توجیه است؟»
برادر و خواهری که به صدای فلسطینیان تبدیل شده‌اند
مونا الکرد نیز در گزارش‌های متعدد خود،بارها با افراد سالخورده و کودکانی مصاحبه کرد که قربانی خشونت رژیم صهیونیستی در محله شیخ‌جراح شده بودند. مونا و محمد الکرد که حکم تخلیه خانه‌شان صادر شده بود با جذب صدها هزار مخاطب در توییتر و اینستاگرام تلاش کردند صدای اعتراض خود را به سرتاسر جهان برسانند.این خواهر و برادر توانستند در نهایت به صدای فریاد فلسطینیان و خصوصا ساکنان شیخ‌جراح علیه رژیم اشغالگر قدس تبدیل شوند.  پدر مونا الکرد به خبرگزاری فرانسه گفت دستگیری دخترش بخشی از عملیات ترساندن والدین است، چون صدایی که از این محله (شیخ جراح) شنیده شد به لطف جوانانی بود که اعتراض کردند.
  فلسطینی‌هایی که از زمان اشغال سرزمین مادری خود و تاسیس رژیم نامشروع و غیرقانونی صهیونیستی آواره شده‌اند، هیچ راه قانونی برای پس گرفتن زمین یا خانه‌هایشان در سیستم قضایی اسرائیل ندارند.در مقابل، ساختار قضایی رژیم‌صهیونیستی به شهرک‌نشینان و ساکنان اراضی غصب شده این اجازه را می‌دهد که به راحتی علیه فلسطینیان و منازل و زمین‌های آنها اقامه دعوی کرده و آنها را تصاحب کنند. بیت‌المقدس شرقی در سال ۱۹۶۷ در جنگ اعراب با اسرائیل به اشغال صهیونیست‌ها در آمد. صهیونیست‌ها اجازه تصرف منازل و زمین‌های فلسطینیانی که از دهه‌ها قبل در سرزمین خود در محله شیخ‌جراح و دیگر مناطق فلسطین ساکن هستند را ندارد اما سران رژیم اشغالگر قدس در راستای تثبیت اشغالگری خود در مناطق مختلف فلسطین و قدس شرقی، چنین اقدامی را صورت می‌دهند. ‌


صهیونیست‌ها نمی‌توانند فریادهای
حق طلبانه در شیخ‌جراح را خاموش کنند
 الیاس المر تحلیلگر لبنانی در گفت و گو با جام‌جم ضمن اشاره به دستگیری مونا الکرد می‌گوید:  آنچه در محله شیخ‌جراح می‌گذرد، تصویر کاملی از جنایات آشکار صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان را به جهانیان مخابره می‌کند.رژیم غاصب صهیونیستی می‌خواهد هر فریاد حق طلبانه‌ای را در شیخ جراح خاموش کند اما قطعا در این مسیر ناتوان و عاجز خواهد ماند. بدون شک فلسطینیان و سایر کسانی که به محور مقاومت تعلق دارند، در مقابل این جنایات و دستگیری‌های وقیحانه سکوت نخواهند کرد. امروز بسیاری از مردم دنیا صدای رسا و بلند مردم فلسطین هستند. امروز همگان می‌دانند چه جنایاتی در حق این ملت رخ داده است. صهیونیست‌ها که توان جنگ اخیر ( جنگ 12 روزه) را با شکستی سنگین پس داده‌اند، قطعا درا ین خصوص نیز باید تاوان پس دهند.
دبیر کل اتحادیه مشرقی لبنان در ادامه تاکید کرد: «اما در خصوص آنچه در شیخ جراح و در قبال دستگیری فعالان اجتماعی و رسانه‌ای در آن رخ می‌دهد، نمی‌توان سکوت شرم آور سازمان ملل متحد را نادیده انگاشت. سازمان ملل متحد صرفا به یک تماشاچی در مقابل جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین و دیگر مناطق منطقه تبدیل شده و در برابر زورگویی و تجاوز آشکار صهیونیست‌ها و ایالات متحده آمریکا کمترین اقدامی صورت نمی‌دهد. آیا این سازمان ملل می‌تواند مدعی و ضامن ایجاد صلح و ثبات بین‌المللی باشد؟! بدیهی است که در چنین شرایطی ملت‌ها، خود باید مطالبه‌گر حقشان از اشغالگران و متجاوزان باشند. آنچه امروز در شیخ‌جراح رخ می‌دهد مصداق تجاوز و اشغالگری است و نه تنها فلسطینیان، بلکه سایر کسانی که از آزادی فلسطین حمایت می‌کنند نیز در برابر آن آرام نخواهند نشست.»