نامزدها، شأن رسانه را حفظ کنند

نامزدها، شأن رسانه را حفظ کنند


تصور می‌کنم در مناظره روز شنبه، مناظره‌کنندگان نتوانستند به‌خوبی برنامه‌های خود را به مردم معرفی کنند و در صحنه‌هایی هم که نامزدها با یکدیگر چالش داشتند، برخوردها شخصی بود و نه برنامه‌ای و همین باعث می‌شد مخاطبان چیز زیادی از مباحث دستگیرشان نشود.
به نظر می‌رسد رسانه هم در این زمینه قدری دست‌بسته بود و چینشی که مطلوبش بود را نتوانست پیاده کند. رسانه ملی باید در این حوزه قدری تقویت شود. منظور از تقویت شدن چیست؟ شأن مجری تلویزیون این نیست که مقابل سیاستمداران بنشیند و فقط در حد وقت‌نگه‌دار و معرفی‌کننده و گوی‌چرخان ظاهر شود و آنها هم به تذکرات مجری اهمیتی ندهند.
صدا و سیما این وقت را به نامزدهای انتخاباتی داده که ساعت‌ها برنامه‌هایشان را بدون چالش خاص و به صورت رایگان در قالب‌های مختلف به اطلاع مردم برسانند، حالا نامزدهای انتخاباتی این توقع را دارند که در برنامه مناظره هم بیایند متنی از پیش تعیین‌شده را بخوانند و هیچ توجهی به سؤال مجری و تذکرات او نکنند. چنین رفتاری از سوی سیاستمداران ولو در حد نامزدهای ریاست‌جمهوری پسندیده نیست و به نوعی می‌توان گفت به سخره گرفتن رسانه از طرف آنهاست. افراد باید بپذیرند که مجری می‌تواند به‌عنوان مسؤول جلسه در مواردی که خارج از بحث رفته‌اند ورود کند و تذکر دهد و آنها نیز باید بپذیرند و شأن جلسه و مجری را حفظ کنند.