مهمان بانوی کرامت

خدمات رفاهی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در روز میلاد اعلام شد

مهمان بانوی کرامت


احساس حضور در خانه پدری، حس راحتی چند ساعتی آسودن در آغوش خانه مادری، در سفری دور بودن و حس غربت نداشتن؛ تاکنون از خود پرسیده‌اید این احساس قرابت و آسودگی خاطر در عین دور شدن از وطن و خانه و کاشانه، از کجا می‌آید؟ چه چیزی در حرم معصومین(ع) دل‌های زائران را تا این اندازه به هم نزدیک کرده و آنها  را با یکدیگر مهربان و همدل می‌کند؟ قطعا از مراتب معنوی و تصحیحی که پیروی از ائمه(ع) در خلقیات افراد ایجاد می‌کند تا تلاش آدم‌ها برای بهتر بودن در حریم انسان‌های کریم و بزرگوار، همگی در ایجاد این قرابت نزدیک است که مرتبه‌ای از آن هم در مدیریت این بقاع متبرکه و شیوه خدمات‌رسانی به زوار جلوه می‌کند.
بی‌گمان، قرابت درونی شیعیان با ذوات مقدسه، عامل اصلی این آسودگی و آشنایی است اما مرتبه‌ای دیگر از این سهولت و آشنایی را هم رفتار و تعامل نزدیک مردم با یکدیگر و به‌خصوص خادمان حرم ائمه با زائران شکل می‌دهد. در واقع عشق به ائمه(ع) نه تنها رفتار و تعامل مردم با یکدیگر را توازن می‌بخشد، بلکه خادمان حرم و مدیریت آن را نیز بر آن می‌دارد که به بهترین شکل از مهمانان معصومین(ع) پذیرایی کنند. از این رو در روز ولادت حضرت معصومه(س) گزارشی از خدمات رفاهی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ارائه کرده‌ایم.
خادمان آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) در بخش‌های درمانگاه، خدمات سالمندان، امانتداری، کفشداری، شارژ موبایل و دریافت هدایا و نذورات به صورت شبانه‌روزی درحال ارائه خدمات رفاهی به زائران هستند. به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از رسالت‌های نهادهای مذهبی از جمله حرم‌ها و بقاع امامزادگان به عنوان کانون مراجعه مردم، ارائه خدمات رفاهی برای تسهیل زیارت و رفاه زائران است و آستان مقدس بانوی کرامت نیز تاکنون در این حوزه گام‌های بسیاری برداشته است که در این گزارش کوتاه به معرفی بخش‌های مختلف خدمات رفاهی حرم مطهر پرداخته‌ایم.
درمانگاه حضرت معصومه سلام ا...علیها با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در بخش‌های عمومی و تخصصی، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، دندانپزشکی و اورژانس نیاز زائران و مجاوران را در حوزه‌های درمانی رفع می‌کند. خدمات سالمندان حرم مطهر حضرت معصومه سلام ا... علیها نیز با ارائه خدمات حمل‌ونقل به زائران سالمند به وسیله صندلی‌های چرخدار و خودروهای برقی زائربر، میزبان زائران حرم است.
امانتداری حرم مطهر با نگهداری وسایل همراه زائران به منظور فراهم کردن رفاه هرچه بیشتر زائران هنگام زیارت به صورت شبانه‌روزی فعال است و کفشداری نیز با رعایت اصول بهداشتی، شرایط مناسبی را برای زیارت بدون دغدغه زائران فراهم می‌کند. امانتداری اشیای قیمتی نیز به منظور نگهداری اشیای ارزشمند زائران در محلی امن و ایجاد آرامش خاطر برای زائران خدمت‌رسانی می‌کند و در کنار آن واحد نگهداری اشیای پیدا شده نیز در حرم فعال است تا امکان جمع‌آوری اشیای پیدا شده و تحویل آن به صاحبان اموال فراهم شود.
در حرم مطهر بانوی کرامت واحد شارژ موبایل نیز در شبستان امام خمینی(ره) و صحن امام رضا علیه‌السلام فعال است و با دریافت و شارژ تلفن همراه زائران یکی از نیازهای مبرم امروزی زائران را برطرف می‌کند که مورد استقبال زائران قرار گرفته است. همچنین دریافت هدایا و نذورات زائران گرامی به‌صورت آنلاین با نیات واریز به ضریح مطهر، نذورات عام، صدقات، قربانی، عقیقه و …
 برای رفاه زائران انجام می‌شود.