اخاذی از مالباختگان بعد از سرقت

سناریوی 3 بچه محل برای پولدار شدن

اخاذی از مالباختگان بعد از سرقت

سه بچه‌محل بعد از سرقت‌های سریالی خودرو برای بازپس دادن اسناد و مدارك آن دست به اخاذی از مالباختگان می‌زدند. متهمان بعد از برداشتن وسایل داخل خودروها، آنها را در حوالی كلانتری‌ها بدون سرنشین رها می‌كردند تا سارقان دیگر خودروها را اوراق نكنند.
به گزارش جام‌جم، اوایل آذر امسال مردی با حضور در شعبه دوم دادیاری دادسرای ناحیه‌34 تهران از سارقی به اتهام اخاذی شكایت كرد. با دستور قاضی خاكزاد، پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت . شاكی به افسر تحقیق گفت: چند روز پیش خودروی سمندم در خیابان سرقت شد. روز بعد از شكایتم خودرو در حالی كه وسایل و ضبط و پنل داخل آن دزدیده شده بود كشف شد، اما از مدارك و بیمه آن خبری نبود. چند روز بعد مردی با من تماس گرفت و خواست برای پس گرفتن مداركم سه میلیون تومان پول بدهم. تهدید كرد كه اگر پای پلیس به میان بیاید مدارك را آتش می‌‌زند . 
وی افزود: به باغ متروكه ای در جنوب تهران رفتم، پول را كه داخل نایلون مشكی بود زیر درختی دفن كردم، یك متر جلوتر رفتم و دیدم نایلونی كنار درختی افتاده است. بعد از بازكردن آن مدارك را برداشتم.  باز به محل دفن پول بازگشتم كه مرد اخاذ آن را برداشته بود. این فرضیه كه همدستی میان مرد اخاذ و سارقان خودرو وجود دارد، قوت گرفت .
تحقیقات ادامه داشت و ماموران با شكایت‌های مشابهی رو‌به‌رو شدند. بررسی روی این پرونده ‌ها نشان می‌داد شاكیان خودروهایشان كه پراید، پژو و سمند بوده در محله‌های مختلف پایتخت مورد سرقت قرار گرفته و اموال داخل آن مانند پول، لباس و ضبط، پنل و هرآنچه داخل خودرو بوده سرقت شده است. بعد از آن‌كه پلیس خودروهای سرقتی را كشف كرد  افرادی در تماس با آنها در قبال پس دادن اسناد و مدارك مالكیت خودروها از یك تا پنج میلیون تومان از آنها اخاذی كرده‌اند. 
 تحقیقات حاكی از این بود كه سارقان اخاذ در چند مورد از این پرونده‌‌ها كه متوجه شدند شاكیان همراه ماموران در محل حاضر شده‌اند اسناد و مدارك را پس نداده و بعد از چند مرتبه اخاذی از شاكیان اسناد و مدارك را پس داده‌‌اند. 
 جست‌وجوها در این باره ادامه داشت تا این‌كه چند روز پیش ماموران با خبر شدند كه سارقان در تماس با مالباخته جدیدی از او خواسته‌اند برای تحویل مداركش به باغ متروكه‌ای در جنوب تهران برود و پنج‌میلیون‌تومان پول را هم ببرد. ماموران از شاكی خواستند در آنجا حاضر شود و خودشان هم به محل مورد نظر رفته و آنجا را زیر نظر گرفتند. نیم ساعت از حضور آنها گذشته بود كه مرد جوانی برای برداشتن كیسه پول سمت درخت رفت كه همان موقع ماموران با اطمینان از این‌كه او همان سارق اخاذ است، سمتش رفتند و او پیش از این‌كه فرصتی برای فرار پیدا كند، بازداشت شد .
 متهم با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و به افسر تحقیق گفت: با دو نفر از همدستانم كه سابقه دار بودند خودروها و لوازم داخل آن را سرقت کرده و بعد از سه روز خودروها را حوالی نزدیك‌ترین كلانتری رها می‌كردیم. بعد در تماس با صاحبان خودروها برای پس دادن مدارك، اسناد و بیمه خودرو از آنها اخاذی میلیونی می‌كردیم.
 با اعتراف متهم معلوم شد یكی از همدستانش به اتهام گوشی‌قاپی بازداشت شده و در زندان است و دیگری هم همچنان مشغول اخاذی از شاكیان جدید است . هردو متهم نیز شناسایی و بازداشت شده و به ده‌ها فقره سرقت و اخاذی سریالی از مالباختگان خودروهای سرقتی اعتراف كرده‌‌اند. متهمان روانه بازداشتگاه پلیس شدند و تحقیقات از آنها ادامه دارد .