لغو طرح خرید خدمات آموزشی  از لایحه بودجه ۹۸

لغو طرح خرید خدمات آموزشی از لایحه بودجه ۹۸

سخنگوی كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح خرید خدمات آموزشی در كمیسیون آموزش از لایحه بودجه 98 لغو شده است و تصور می‌كنم بقیه لایحه به همان شكل ارائه‌شده تصویب شود.
به گزارش مهر، میرحمایت میرزاده با بیان این‌كه تمام تلاش ما این است كه كمك‌حال آموزش و پرورش باشیم، عنوان كرد: اگرچه بودجه در ابتدا باید در دولت دیده شود، ولی آموزش و پرورش همچنان در اولویت نیست و این موضوع درد بی‌درمانی است كه همچنان ادامه دارد. وی در واكنش به این گفته معاون وزیر آموزش و پرورش مبنی بر این‌كه «اگر نمایندگان مجلس روی آموزش و پرورش دغدغه دارند، به خاطر بودجه آموزش و پرورش، كلیات لایحه بودجه را رد كنند»، گفت: بعید می‌دانم كلیات برگشت بخورد، اما نمایندگان مخالف طرح خرید خدمات آموزشی هستند. میرزاده ادامه داد: در گام اول وقتی لایحه بودجه را می‌نویسند، باید بدهی و مطالبات آموزش و پرورش را درنظر بگیرند. هنوز فرهنگیان از اواخر دهه ۸۰ مطالبه دارند. در گام دوم نیز باید قانون مدیریت خدمات كشوری را برای فرهنگیان هم همانند دیگر كارمندان دولت به صورت كامل اجرا كنند. گام سوم نیز این است كه دانش‌آموزان باید در مدارس استاندارد درس بخوانند كه آن هم اعتبارات خاص خود را می‌طلبد. سخنگوی كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان  این‌که اگر بودجه آموزش و پرورش 
۶۳ هزار میلیارد تومان بود، آموزش و پرورش بدون بدهی وارد سال ۹۸ می‌شد، افزود:
 ۴۰ سال است آموزش و پرورش بدون استثنا با كسری وارد سال بعد می‌شود. اگر دولت موارد بدهی را در لایحه بنویسد، مجلس یكدست حمایت می‌كند. در این زمینه، تصویب قانون خاص اداری مالی برای آموزش و پرورش نیز امكان‌پذیر است.