در انتظار 2 طلا  در اسلو

شروع خوب تیم ملی کشتی ایران در روز اول مسابقات جهانی نروژ

در انتظار 2 طلا در اسلو

 تیم ملی کشتی آزاد اولین روز مسابقات جهانی نروژ را به بهترین شکل ممکن آغاز کرد و در دو وزن به فینال این بازی‌ها رسید. تیم ملی که پس از بازی‌های المپیک توکیو دستخوش تغییر شد و غلامرضا محمدی جای خود را به پژمان درستکار و تیمش داد، امروز در دو وزن 86 و 120 کیلوگرم منتظر صید مدال طلا است.
با بودن حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم، همه تقریبا از رسیدن این کشتی‌گیر به بازی فینال مطمئن بودند و فقط نتایج را دنبال کردند تا ببینند حریفانش را با چه نتایجی شکست می‌دهد. یزدانی بعد از استراحت در دور نخست به مصاف دولت بیکوف از قزاقستان رفت و خیلی راحت با نتیجه 12 بر دو حریفش را شکست داد. قربانی بعدی یزدانی برای رسیدن به فینال اتهان راموس از پورتوریکو بود که با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کشتی‌گیر اهل شهر جویبار شد. در مرحله بعد، بازی نیمه نهایی المپیک توکیو بار دیگر تکرار شد و یزدانی بر خلاف چند ماه قبل خیلی راحت‌تر کشتی گرفت و توانست آرتور نایفونوف روس را با نتیجه 8 بر 2 شکست دهد. حالا یزدانی امشب باید فینال المپیک توکیو را بار دیگر تکرار کند و مقابل دیوید تیلور آمریکایی قرار بگیرد.
پیج رسمی اتحادیه جهانی کشتی در اینستاگرام، چندی پیش لقب پادشاه را به حسن یزدانی و لقب جادوگر را به دیوید تیلور داد و حالا بعد از حدود دو ماه بار دیگر این دو کشتی‌گیر این‌بار در شهر اسلو مقابل هم قرار می‌گیرند. این چهارمین تقابل آنها در سال‌های اخیر است که یزدانی در هر سه بازی قبلی مغلوب حریف نامدارش شده بود.
 شاهکار  زارع
اما بدون شک، بهترین نتیجه را در روز گذشته امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم گرفت. او که چند ماه پیش و در المپیک توکیو به مدال برنز رسیده بود، روز گذشته ابتدا دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را با نتیجه 6 بر صفر از پیش رو برداشت و در مرحله بعد نیز با نتیجه 10 بر صفر نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از آمریکا را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. اوج کار زارع در بازی نیمه‌نهایی و مقابل طاها آکگل بود. او که از ابتدای مسابقات به نظر می‌رسید به خوبی دارد از تجربه بازی‌های المپیک استفاده می‌کند، حریف نامدار ترکیه‌ای خود را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد و به بازی فینال رسید.
برای آن‌که بدانیم زارع دست به چه کار بزرگی زده است، فقط کافی است نگاهی به افتخارات آکگل بیندازیم. این کشتی‌گیر 30 ساله دو قهرمانی در مسابقات جهانی، یک قهرمانی در المپیک ریو و هفت قهرمانی در بازی‌های اروپایی دارد. زارع در بازی فینال باید به مصاف گنو پتریاشویلی گرجستانی برود که سه قهرمانی در مسابقات جهانی و مدال نقره بازی‌های المپیک را دارد.
دیگر نماینده‌های ایران در روز اول، رحمان عموزاد و یونس امامی در اوزان 61 و 74 کیلوگرم بودند که هر دو نفرشان در مرحله دوم مقابل حریفان ژاپنی و گرجستانی شکست خوردند. با توجه به نرفتن رقبای آنها به بازی فینال، عموزاد و امامی از مسابقات حذف شدند.