اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» با حضور ۲۸ کشور دنیا

چهارشنبه در تهران برگزار می‌شود

اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» با حضور ۲۸ کشور دنیا

به گزارش جام‌جم، نشست خبری ششمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» روز گذشته در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد و محمد طهرانی‌مقدم، دبیرکل این اجلاسیه درباره جزئیات آن گفت: این اجلاسیه برای ششمین سال متوالی و به منظور تجلیل و تکریم از جریان‌های مقاومت و همچنین تعامل و ارتباط بیشتر با یکدیگر برگزار خواهد شد. طهرانی‌مقدم تصریح کرد: در ششمین اجلاسیه مجاهدان در غربت مهمانانی از ۲۸ کشور دنیا شرکت خواهند کرد و این اجلاسیه با محوریت تاثیر مقاومت بر افول و اخراج آمریکا از منطقه برگزار خواهد شد.
 دبیر ششمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت افزود: در این اجلاسیه سفرای کشورهای فلسطین، یمن، سوریه، ونزوئلا و کوبا و همچنین نمایندگانی از دیگر کشورها حضور خواهند داشت. وی ادامه داد: در این اجلاسیه همچون اجلاسیه گذشته از هشت نفر از مجاهدان عرصه‌های مقاومت تجلیل و همچنین از پدر و مادر علی لندی، دانش‌آموز عرصه ایثار و فداکاری در جمع مهمانان خارجی تقدیر به‌عمل خواهد آمد. طهرانی‌مقدم متذکر شد: این اجلاسیه چهارشنبه ۱۴ مهر از ساعت 15 در تهران برگزار می‌شود و حاضران در اجلاسیه با بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدا تجدید عهد و پیمان می‌کنند.
دبیر ششمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت به پیشرفت‌ها و قدرت بالای دفاعی کشور و تلاش شهید طهرانی‌مقدم برای بالابردن توان موشکی اشاره کرد و گفت: شهید طهرانی‌مقدم به ما نشان داد، اگر به توان خود اتکا کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم ولی اگر چشم ما به خارجی‌ها و مذاکرات باشد، نتیجه چیزی خواهد شد که در گذشته دیدیم.  وی درباره دولت سیزدهم هم تاکید کرد: امیدواریم در این دولت انقلابی و ارزشی بتواند با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و با الگوگیری از شهدا در ادامه مسیر موفق باشد و مشکلات کشور و مردم را حل کند.  طهرانی‌مقدم همچنین به اظهارات تفرقه‌افکنانه مقامات جمهوری آذربایجان پرداخت و گفت: جمهوری آذربایجان اگر بخواهد در راستای سیاست‌های رژیم صهیونیستی عمل کند قطعا به تیر غیب گرفتار خواهد شد. دبیر ششمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت با تاکید بر این‌که امیدواریم پیام شهدا که پیام اقتدار و امنیت و ما «می‌توانیم» است، سرلوحه کار ما باشد، گفت: شهید طهرانی‌مقدم به هر وعده‌ای داد به موقع عمل کرد و مسؤولان انقلابی هم باید به وعده‌هایی که می‌دهند وفادار باشند.