۸۶ کیلو طلای خالص!

۸۶ کیلو طلای خالص!

ثانیه‌ها در فینال وزن 86 کیلوگرم به شکل عجیبی نفس‌گیر بود. حسین یزدانی پنجه در پنجه دیوید تیلوری که در پنج سال گذشته حتی یک باخت هم نداشت. دلهره، دلهره، دلهره. با هر حرکت حسن روی تشک جهانی، نفس میلیون‌ها ایرانی در سینه حبس می‌شد. با هر حمله همه از جا بلند می‌شدند. بدن‌ها هر لحظه منقبض‌تر. کف دست‌ها عرق‌کرده و خیس. مشت‌ها گره‌کرده. نفس‌ها در سینه حبس. و در آخر فریاد غرورانگیز پیروزی. فریادی از ته دل. فریادی از گلوی حسین یزدانی و میلیون‌ها ایرانی. آن‌هم درست در ثانیه صفر. در لحظه‌ای که تیلور در خاک حسن یزدانی بود. مدت‌ها بود مردم ایران این‌چنین با قهرمان‌شان همدل نشده بودند، حتی در المپیک اما این‌بار حسی می‌گفت چون پشت هم هستیم برنده‌ایم و همین هم شد. دل یک ملت شب گذشته شاد شد. بغضی ترکید به اشک شوق.
از سال 2016 تا همین دیروز حسن یزدانی 69 برد داشت و سه باخت. هر سه باخت هم مقابل یک نفر؛ مقابل دیوید تیلور. اما حالا هفتادمین برد حسن یزدانی مقابل تیلور ثبت شده است. بردی ارزشمند و مقتدرانه با نتیجه 6 بر 2 که سومین طلای جهانی را به سینه دلاورمرد کشتی ایران سنجاق کرد. 2017، 2019 و حالا 2021. این افتخارات را بگذارید کنار طلای المپیک 2016 و نقره المپیک 2020 که آن هم می‌توانست طلا باشد. تبریک به حسن یزدانی. تبریک به خانواده‌اش، تبریک به همه جویباری‌ها و تبریک به همه ملت ایران.
یزدانی: لطف خدا بود
حسن یزدانی را هیچ‌گاه این اندازه خوشحال ندیده بودیم. حتی در شب قهرمانی المپیک 2016 ریو. فریاد او پس از پیروزی مقابل دیوید تیلور فریادی از سر برآورده شدن انتظار میلیون‌ها ایرانی بود. او پس از قهرمانی در مصاحبه‌ای کوتاه این‌چنین گفت: لطف خدا، دعای خیر پدر و مادر و این مردم باعث شد این‌بار مقابل حریف آمریکایی پیروز شوم. مردم این را بدانند در هر میدانی که باشم کم‌فروشی نمی‌کنم و برای پیروزی می‌جنگم. اینجا هم تمام تلاشم را کردم تا بتوانم دل مردم را شاد کنم. در چند مسابقه کام مردم و هوادارها را تلخ کردم اما خوشحالم که این‌بار توانستم دل‌شان را شاد کنم. امیدوارم این پیروزی‌ها ادامه‌دار باشد و سایر بچه‌ها هم با موفقیت از تشک خارج شوند.