استانداردسازی را فراموش نكنیم

استانداردسازی را فراموش نكنیم

 هرچند زیاد محصولات تلویزیون را پیگیری نمی‌كنم ولی اخیرا سریال «بانوی عمارت» را دیدم كه به نظرم سریالی موفق بود. به نظرم اوضاع تلویزیون نسبت به سال گذشته خیلی بهتر شده است و نشانه آن هم بحث‌برانگیز شدن بیشتر برنامه‌هاست. برای جامعه ما بسیار مهم است كه تلویزیون برنامه‌های خوبی داشته باشد و بتواند هرچه بیشتر مخاطب جذب كند. این اقدام سبب می‌شود وقتی مخاطب تلویزیون بیشتر شود به یقین مخاطب شبكه‌های ماهواره‌ای كم می‌شود. وقتی برنامه‌های خوب، مفرح و درست تولید شود نتیجه خوبی به دست می‌آید.
 برنامه‌های سرگرم‌كننده مثل خندوانه و مسابقات مختلف كم‌و‌بیش مخاطب دارند، ولی تولید سریال‌های استاندارد باید ادامه پیدا كند. بانوی عمارت سریال خوش ساختی بود و مردم دوستش داشتند پس چه بهتر كه این گونه تولیدات فزونی یابد.
 تلویزیون برای تقویت بخش‌های مختلف باید اقدام‌های اساسی انجام دهد. مثلا اگر قرار است سریال سازی كند از ابتدا باید روی فیلمنامه، بازی‌ها، كارگردانی و همه چیزش كه دراصل برای مردم باور‌پذیر باشد و جذاب، كار كند. وقتی این اتفاق بیفتد مطمئن باشید مردم، فرهنگ خودمان و داستان‌هایی كه از بطن جامعه خودمان بیاید را بیشتر از سریال‌های محصول تركیه و كره‌جنوبی و ... دوست خواهند داشت. 
ادامه در صفحه 7