اعتراض پوراحمد  به مدیریت جشنواره

اعتراض پوراحمد به مدیریت جشنواره

 كیومرث پوراحمد، كارگردان فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» با اعتراض به سئانس‌های نامناسب اكران فیلمش در جشنواره گفت: نورچشمی بودم جسارت چنین برخوردی نداشتند.
كیومرث پوراحمد، كارگردان پیشكسوت سینما كه با فیلم سینمایی تیغ و ترمه در بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفت‌وگو با مهر ضمن اعتراض به زمان اكران این فیلم در پردیس سینمایی چارسو كه سینمای هنرمندان در این دوره از جشنواره به‌شمار می‌رود، گفت: بعد از گذشت سال‌ها فعالیت در سینما تنها چیزی كه برای من از اهمیت بسیاری برخوردار است، این است كه عوامل فیلم من مانند دیبا زاهدی كه نقش اول تیغ و ترمه را بازی كرده یا فردین خلعتبری كه موسیقی حیرت‌انگیز این فیلم را ساخته است، دیده شوند.
او بیان كرد: مهم‌ترین وجه جشنواره فیلم فجر برای من این است كه مردم، منتقدان و سینماگران فیلم من را ببینند و نظرات خود را درباره فیلم بیان كنند. 
در چنین شرایطی سئانس نمایش تیغ و ترمه در پردیس چارسو كه قرار است برای هنرمندان و منتقدان به نمایش گذاشته شود، ساعت ۲۱ دوشنبه ۲۲ بهمن در نظر گرفته شده است. در واقع نمایش این فیلم درست زمانی است كه سه ساعت از آغاز مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره فیلم فجر هم گذشته است.
این كارگردان سینما توضیح داد: فیلمی كه با تنگدستی و مشكلات بسیار و تنها در ۳۲‌جلسه ساخته شده است، باید این‌گونه با آن رفتار شود؟ اگر میلیارد میلیارد بودجه‌ای كه به نورچشمی‌ها می‌دهند به فیلم من هم می‌دادند، باز هم جرات می‌كردند چنین رفتاری با این فیلم داشته باشند؟
وی تاكید كرد: چرا برای این فیلم باید تا این اندازه تبعیض قائل شوند، ۴۸ سال است كه فیلم می‌سازم، مگر چند نفر مانند من در سینمای ایران وجود دارد كه بعد از گذشت چهار سال كه یك فیلم ساخته‌ام باید این‌گونه با آن رفتار كنند. برای من این مهم است كه هنرمندان و منتقدان درباره این فیلم نظر دهند كه این بخش مهم هم با چنین سئانسی حذف شده و این امر برای من بسیار دردناك است. پوراحمد در پایان گفت: شدیدا به گردانندگان و برگزاركنندگان جشنواره اعتراض دارم، این بی‌توجهی نسبت به «تیغ و ترمه» برای من قابل درك نیست.