گزارش  یك جشن

گزارش یك جشن

جشنواره فیلم فجر آغاز شده و طبعا گل سر سبد صفحات فرهنگی هر رسانه‌ای به این رویداد فرهنگی اختصاص دارد. پر واضح است كه ما هم از  این قاعده مستثنا نیستیم و از دیروز دو صفحه میانی بخش فرهنگی را اختصاص دادیم به مهم‌ترین رویداد سینمایی سال ایران. جشنواره فیلم فجر هم كه همیشه و هرسال برای خبر و حاشیه خوراك داشته است. امسال هم كه حاشیه‌هایش از همان افتتاحیه آغاز شد و فرصت به اكران فیلم‌ها نداد! امروز اما در این صفحات می‌توانید گفت‌وگویی با اكبر زنجانپور، بازیگر پیشكسوت سینمای ایران بخوانید؛ بازیگری كه حالا چند دهه است روی صحنه تئاتر می‌درخشد و حضورش در هر فیلم سینمایی می‌تواند تماشاگر جدی سینما را مجاب كند كه حداقل فیلم را به واسطه حضور او می‌توان تماشا كرد. روز گذشته  از او فیلمی روی پرده رفت كه بسیار وسوسه‌‌برانگیز بود هم به دلیل نام كارگردان آن و هم البته حضور اكبر زنجانپور در این فیلم. اولین ساخته پولاد كیمیایی به نام «معكوس»‌ با بازی این بازیگر خوشنام اكران شد و باید دید از نظر مردم و منتقدان حاصل این همكاری مشترك چه چیزی از آب درآمده است. البته اكبر زنجانپور در گفت‌وگویش با جام‌جم فقط به این فیلم اشاره نكرده است و اشاره‌های تند و تیزی هم به وضعیت سینمای ایران داشته كه گفت‌وگو را پر مغزتر و خواندنی‌تر كرده است. از همه حاشیه‌های روز افتتاحیه و روز اول جشنواره هم می‌توانید مطلبی در این دو صفحه پیدا كنید.
البته كه رد جشنواره فیلم فجر را می‌توانید در همین صفحه هم بزنید! جایی كه فاطمه تركاشوند، سراغ حاشیه‌های روز اول جشنواره رفته است. امسال افتتاحیه جشنواره فیلم فجر همراه شد با تك‌خوانی یك زن روی صحنه و همین كافی بود تا موجی از انتقادات از همان آغاز جشنواره كلید بخورد. فاطمه تركاشوند، اما در كنكاش دلایل حواشی مراسم افتتاحیه است و به همین بهانه سراغ تناقض‌های مدیریت فرهنگی كشور رفته كه اتفاقا در این چند سال كم هم نبوده است.
البته كه رنگ و بوی سینما در صفحات امروز ما بسیار بیشتر است. كیكاووس زیاری امروز در صفحه سینمای جهان رفته است سراغ قسمت تازه مجموعه اكشن و علمی - تخیلی «سفرهای ستاره‌ای». مجموعه‌ای 
که در سراسر جهان طرفداران 
پر و پاقرصی داشته. از شواهد بر می‌آید كه قسمت تازه این مجموعه با دردسرهای زیادی رو‌به‌رو بوده است و فعلا قرار نیست وارد مرحله تولید شود. این در حالی است كه كمپانی پارامونت مدتی قبل از شروع كار قسمت چهارم سری تازه این اكشن ماجراجویانه آینده‌نگرانه خبر داده بود، اما حالا با كناره‌گیری كارگردان انتخابی این فیلم، سرنوشت آن دوباره در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.