پولشویی با حساب معتادان

پولشویی با حساب معتادان

شش عضو یك باند كه با ترفند پرداخت پول جایزه برنده شدن افراد در مسابقه، موجودی حساب آنها را خالی می‌كردند، بازداشت شدند. آنها پول‌های سرقتی را به حساب كارت‌های هدیه معتادان واریز وسپس برداشت می‌كردند. 
سرهنگ علی كارخانه، سركلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ به جام‌جم گفت: شامگاه جمعه ماموران كلانتری سنایی موفق به شناسایی و بازداشت شش نفر از اعضای یك باند كلاهبرداری شدند. تحقیقات از اعضای این باند نشان می‌دادكه آنها با شناسایی افراد معتاد، مبالغی به آنها می‌پرداختند و بعد افراد معتاد در قبال دریافت پول‌ها برای دیگر اعضای باند از شعبات بانك‌ها كارت هدیه می‌خریدند و در اختیار آنها قرار می‌دادند. 
وی افزود: این كارت‌های هدیه در اختیار سركرده اصلی باند قرار می‌گرفت. او به كمك اعضای دیگر این باند با افراد مختلف در شهر تماس می‌گرفت و با اعلام این‌كه شما برنده مسابقه شدید، مردم را به پای دستگاه خودپرداز می‌كشاند و در فرصتی مناسب موجودی حساب آنها را خالی می‌كرد. 
كارخانه ادامه داد: متهمان، كارت‌های هدیه بانكی را به یك پیك موتوری تحویل می‌دادند و آنها این كارت‌ها را در اختیار دو زن عضو باند قرار می‌دادند. در تحقیقات معلوم شد این دو زن، اقدام به نقد كردن كارت‌های هدیه بانكی می‌كردند كه پول‌های سرقتی به آن واریز شده بود. از متهمان ۱۸ میلیون تومان وجه نقد، ۵۲سیمكارت خام، ۱۲ عدد تلفن همراه، یك‌دستگاه کارتخوان و ۴۴ كارت بانكی كشف شد.