جایزه دستاورد هنری به بخش نمایشی «جام‌جم» اضافه شد

جایزه دستاورد هنری به بخش نمایشی «جام‌جم» اضافه شد

جانشین دبیر كمیسیون نمایش جشنواره «جام‌جم» با اشاره به اضافه شدن یك جایزه به این بخش بیان كرد، ۱۷ مجموعه تلویزیونی در كمیسیون تخصصی نمایش ارزیابی می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، علی حمیدی جانشین دبیر كمیسیون تخصصی بخش نمایش پنجمین دوره جشنواره تلویزیونی «جام‌جم»، درباره جزئیات بخش نمایشی و میزان آثار ارائه شده به این بخش گفت: چهار باكس نمایشی شامل شبكه‌های یك، دو، سه و پنج آثار خود را برای بررسی ارسال كردند. البته شبكه‌های نسیم و چهار با وجود این‌كه خارج از باكس نمایشی بودند به ترتیب یك سریال نمایشی و یك تله تئاتر ارائه دادند و پروژه «محله گل و بلبل» علی‌رغم این‌كه كار نمایشی نبود، اما به دلیل وجود چند آیتم نمایشی جزو این بخش قرار گرفت.
او ادامه داد: ما مجوز دادیم كه هر شبكه 
چهار اثر برای ما ارسال كند، بنابراین كمیته‌ای با ریاست مدیر شبكه‌ها و دبیری مدیر گروه فیلم و سریال هر شبكه تشكیل شد تا مجموع آثار ارسالی این بخش به ۱۷ مجموعه تلویزیونی برسد.
حمیدی درباره معیار داوران برای ارزیابی آثار عنوان كرد: آثار براساس نظرات تخصصی داوری خواهند شد و داورانی چون احمد امینی (كارگردان) و علی آشتیانی‌پور (تهیه‌كننده)، جابر قاسمعلی (نویسنده)، فرهاد قائمیان (بازیگر)، امیر بوالی از تولید فیلم و سریال سیمافیلم و محمود اربابی از دانشكده صداوسیما آثار را ارزیابی می‌كنند. ما سعی كردیم آثار را به شكلی تخصصی بررسی كنیم.
وی توضیح داد: در مرحله اول برخی داوران تمایل داشتند از ابتدا تا پایان سریال را مجدد ببینند و ما این شرایط را برای آنها فراهم كردیم. جمع‌بندی نتایج بعد از برگزاری جلسات انجام خواهد شد و داوران ارزیابی خود را به صورت مكتوب ارائه می‌كنند.
حمیدی با اشاره به ارتقای سطح كیفی تولیدات افزود: سطح آثار به لحاظ كیفیت بسیار به هم نزدیك بود و از این حیث كه از سوی كمیته انتخاب شبكه‌ها سریال‌های منتخب و برگزیده برای ارزیابی معرفی شدند، كار داوران را بسیار سخت كرد، بنابراین ما بیشتر به سمت نگاه تخصصی رفتیم تا براساس اقبال مخاطبان، آثار را ارزیابی نكنیم و بیشتر نگاهمان تخصصی باشد.
او درباره تعداد جوایز این بخش اظهار كرد: جشنواره در بخش نمایشی جوایزی را به بخش‌های مختلفی چون تهیه كنندگی، كارگردانی، نویسندگی، بازیگر مرد و بازیگر زن اختصاص داده است، اما امسال جایزه دستاورد هنری نیز اضافه خواهد شد كه ممكن است برگزیده یكی از بخش‌های تیتراژ، صدابرداری یا تصویربرداری باشد.