شروع تمرینات برای مدال آوری در المپیك

پا در میانی‌ها جواب داد، حدادی راهی آمریكا شد

شروع تمرینات برای مدال آوری در المپیك

 سرانجام پادرمیانی‌ها جواب داد و احسان حدادی راهی اردوی آمریكا شد. احسان كه با كیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی اختلاف‌های زیادی داشت در یكی از روزهای سرد زمستان جلسه‌ای مشترك با حضور كیهانی و رضا صالحی‌امیری رئیس كمیته ملی المپیك برگزار كرد و همه حرف‌هایش را زد. 
او خواسته‌هایش را گفت،از اختلاف‌ها حرف زد و از این گفت كه برای مدال آوری در المپیك باید از همین حالا شروع كند. اما بودجه نبود و احسان كه نگران شروع تمریناتش بود مدام اصرار می‌كرد كه باید به صورت حرفه‌ای تمرین كند. آن هم با مك ویلكینز مربی آمریكایی كه به پرتاب 70 متری احسان حدادی خیلی امیدوار است. با این حال اما خیلی‌ها روی دیگر سكه را می‌بینند. 
آنها بر این عقیده هستند كه مجید كیهانی،رئیس فدراسیون كه سیاست‌هایش را تغییر داده دست به ریسك بزرگی زده است. او علاوه بر كنار گذاشتن بودجه یك میلیارد و 800 میلیون تومانی برای احسان شاید به مدال حدادی در المپیك هم نرسد. چون خیلی از كارشناسان می‌گویند كه با توجه به 
سن و سال بالای پرتابگر ایران، او شانس زیادی برای كسب مدال ندارد و در خوشبینانه‌ترین حالت شاید به مدال برنز برسد. 
با همه این شرایط مرد شماره یك پرتاب دیسك ایران راهی آمریكا شد تا یك ماهی برای تمرین در این كشور بماند. با این‌كه فدراسیونی‌ها مدعی هستند حدادی بعداز اردوی 
یك ماهه با مربی‌اش به كیش می‌آید اما خودش حرف دیگری می‌زند: «من با مك صحبت كردم. او گفت فعلا برنامه‌ای برای آمدن به كیش ندارد، شاید قبل از قهرمانی جهان بیاید اما به این زودی‌ها نه. چرا كه او 
به جز من،چند شاگرد دیگر هم دارد و بنابراین نمی‌تواند آنها را كنار بگذارد. هنوز هیچ چیز مشخص نیست و من به آمریكا كه برسم برنامه‌ام معلوم می‌شود. » 
با این‌كه تیمور غیاثی، سخنگوی سازمان تیم‌های ملی فدراسیون دوومیدانی مدعی است قرارداد با مك ویلكینز بسته شده اما نكته مهم این است كه معمولا در عرف بین‌الملل وقتی مربی با كشوری یا تیمی قرارداد دارد نمی‌تواند با تیم یا كشور دیگری قرارداد جدید امضا كند. 
مربی آمریكایی حدادی هم همین شرایط را دارد. احسان این مساله را تایید می‌كند: «مك با چین قرارداد دارد و بنابراین از نظر قانونی نمی‌تواند با ایران هم قرارداد داشته باشد. اما قرار است بدون قرارداد و رفاقتی مرا هم تمرین دهد. ما به او پول می‌دهیم اما نمی‌توانیم با او قرارداد مكتوب امضا كنیم. او تنها به خاطر این‌كه من صحبت كردم حاضر شد با او كار كنم.» احسان حدادی بعداز اردوی آمریكا و احتمالا كیش،در آفریقای جنوبی هم تمرین می‌كند.