نجات گروگان افغان از شكنجه گاه مخوف

آدم‌ربایان پس از دریافت 416 میلیون تومان گروگان را رها كردند

نجات گروگان افغان از شكنجه گاه مخوف

مرد سبزی‌فروش كه از سوی چهار پلیس قلابی ربوده شده و 45 روز در شكنجه‌گاه آنها در خانه ویلایی اسیر بود، نجات یافت. آدم‌رباها ابتدا پنج میلیارد تومان پول می‌خواستند كه بعداز دریافت 416 میلیون تومان، گروگان را رها كردند.
 به گزارش جام‌جم، ظهرسوم دی امسال مرد تبعه افغان با حضور در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از ربوده شدن برادر 30 ساله‌اش خبر داد. پس از این شكایت، با دستور بازپرس رضوانی، تحقیقات پلیسی برای دستگیری آدم‌رباها و نجات گروگان آغاز شد.
شاكی به افسر تحقیق گفت: همراه خانواده سال‌هاست در ایران زندگی می‌كنیم. بعداز 25 سال والدینم به افغانستان سفر كردند. برادرم محمد 30 ساله كه همراه همسرش و دو دختر و یك پسر خردسالش در شهرستان محمودآباد شمال زندگی می‌كند، چند روز قبل به دیدن ما آمد و بعد راهی خانه‌اش شد. چند ساعت بعد، افراد ناشناسی در تماس با من مدعی شدند او را ربوده‌اند و باید برای آزادی برادرم پنج میلیارد تومان بپردازم. صدای ناله‌هایش را برایم پخش كرده و تهدید می‌كردند او را به پاكستان برده و اگر پول ندهیم، برادرم را خواهندكشت و جسدش را در مكانی دفن می‌كنند كه نمی‌توانیم آن را پیدا كنیم.
پس از چند روز خانواده گروگان برای این‌كه او زنده بماند، 416 میلیون تومان تهیه كرده و طبق گفته گروگانگیران از طریق صرافی به حسابی در مزارشریف واریز كردند. سرانجام با گذشت 45 روز از این ماجرا، 18 بهمن امسال آدم‌رباها كه موفق به اخاذی بیشتری نشده بودند، گروگان را با دست و پا و چشمان بسته در اطراف محمودآباد رها كردند.
بعد از بهبود حال گروگان، او مورد تحقیقات قرار گرفت و معلوم شد روز حادثه سه مرد ایرانی و یك مرد افغان با جعل عنوان پلیس و در حالی كه یكی از آنها لباس سربازی به تن داشته، وی را ربوده‌اند و 45 روز به اسارت گرفته‌اند و بعداز اخاذی از خانواده‌اش، وی را رها كرده‌اند.
با توجه به اطلاعاتی كه گروگان نجات یافته در اختیار پلیس قرار داد، ماموران دو روز پیش ردپای دو مرد افغان را در این پرونده یافتند كه پول اخاذی شده از خانواده شاكی به حساب یكی از آنها واریز و بعداز آن برداشت شده بود.
این دو متهم مورد بازجویی قرار گرفتند و اظهارات ضد و نقیضی را مطرح كردند. آنها مدعی بودند گروگان و خانواده‌اش را نمی‌شناسند و عضو باند این آدم‌ربایی نبودند.
گروگان نجات یافته نیز پس از دیدن آنها اعلام كرد؛ چشمانم بسته بود و آدم‌ربایان را ندیدم. صدای یكی از نگهبانان شبیه یكی از متهمان است
برای دو متهم بازداشت شده قرار قانونی صادر شد. تحقیقات برای دستگیری اعضای این باند آدم‌ربایی ادامه دارد .