كارگر اخراجی، نگهبان كارخانه را كشت

كارگر اخراجی، نگهبان كارخانه را كشت

كارگر اخراجی كه در دستبرد شبانه به یك كارخانه نگهبان آنجا را كشته بود با رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافت و دیروز از جنبه عمومی جرم محاكمه شد .
به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از زمستان سال ۹۲ به دنبال كشته شدن نگهبان كارخانه تولیدی پوشاك در شهرری در دستور كار پلیس قرار گرفت. شواهد نشان می‌داد به كارخانه دستبرد زده شده و نگهبان آنجا با ضرباتی به سرش از پا درآمده است. جسد مسعود به پزشكی قانونی منتقل و معلوم شد دزد یا دزدان در باز كردن در گاوصندوق ناكام مانده‌اند. پلیس به تحقیق پرداخت و چند مظنون را بازداشت كرد .در فهرست مظنونان این پرونده نام پیمان كه كارگر اخراجی كارخانه بود نیز به چشم می‌خورد كه چند روز قبل از كارخانه اخراج شده بود. وی مورد بازجویی قرار گرفت و در تحقیقات لب به اعتراف گشود و به قتل نگهبان كارخانه با همدستی دوستش اعتراف كرد. دوست پیمان به نام ساسان نیز بازداشت شد و معاونت در قتل و سرقت را گردن گرفت.
در ادامه آنها پای میز محاكمه ایستادند. براساس درخواست اولیای‌دم پیمان به قصاص و ده سال زندان و ساسان به ۱۵ سال زندان محكوم شد .این حكم در دیوان عالی كشور مهر تایید خورده و قطعی شده بود كه پیمان توانست با پرداخت ۲۳۰ میلیون تومان به اولیای دم رضایت آنها را جلب كند. به این ترتیب از قصاص رهایی یافت و دیروز از جنبه عمومی جرم در شعبه دوم دادگاه كیفری یك استان تهران به ریاست قاضی زالی و با حضور یك قاضی مستشار پای میز محاكمه ایستاد .
در این جلسه پیمان گفت: در كارخانه كار می‌كردم اما مدیر كارخانه مرا اخراج كرد. وضع مالی بدی داشتم و از پس مخارج زندگی‌ام برنمی‌آمدم. چون با تمام ورودی و خروجی‌های كارخانه آشنایی داشتم نقشه سرقت از گاوصندوق كارخانه را كشیدم و آن را با دوست صمیمی‌ام ساسان در میان گذاشتم. قرار شد شبانه به آنجا دستبرد بزنیم. ما نیمه شب به كارخانه رفتیم، اما نتوانستیم در گاوصندوق را باز كنیم. فقط یك تراول ۵۰ تومانی كه روی میز رئیس بود را برداشتیم. در حال خروج از كارخانه بودیم كه نگهبان سر رسید و با ما درگیر شد. من از ترسم با مشت به صورت او زدم كه روی زمین افتاد و از سرش خون جاری شد. ما همان موقع فرار كردیم . فكر نمی‌كردم ضربه باعث مرگ مسعود شده باشد.
قاتل ادامه داد: حكم قصاصم تایید شده و امیدی به بازگشت به زندگی نداشتم تا این‌كه اولیای دم حاضر به گذشت شدند. آنها به خاطر فرزند صغیر مسعود با دریافت دیه از قصاص گذشتند و خانواده ام با سختی فراوان توانستند مبلغ دیه را فراهم كنند. من آن شب بدون هیچ سلاحی به قصد سرقت به كارخانه رفته بودم و قصد آسیب رساندن به كسی را نداشتم. مرگ نگهبان یك حادثه بود. از ماجرایی كه پیش آمد خیلی پشیمانم و پنج سال از بهترین روزهای زندگی‌ام را در زندان با سختی و كابوس اعدام پشت سر گذاشتم. به همین خاطر از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازات تخفیف قائل شوند.
در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر كند.