مقصر تورم افسارگسیخته امروز در كشور کیست؟

مقصر تورم افسارگسیخته امروز در كشور کیست؟

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس از ضعف تیم مدیریتی و اقتصادی دولت گفت و اظهار كرد: در تورم افسارگسیخته‌ای كه در كشور ایجاد شده، دولت مقصر است، زیرا قطعا توان مهار آن را داشت، اما موفق نبود.
 شهاب نادری با تاكید بر این‌كه تمام نمایندگان مجلس از وضعیت اقتصادی موجود ناراحت هستند، اظهار كرد: بدون تردید امروز از نظر اقتصادی در شرایط جنگی قرار داریم، اما به هر حال دولت باید در موضوع معیشت و وضعیت مردم تدبیر كند، زیرا متاسفانه سفره مردم هر روز خالی‌تر می‌شود. وی اشاره كرد: در موضوع گرانی ارز كه به تورم و گرانی شدید منجر شد، تیم اقتصادی دولت باید حتما برای حل مشكلات هماهنگ عمل می‌كردند، اما متاسفانه شاهد بودیم هر كدام از وزرا رفتار جزیره‌ای داشتند كه نتیجه آن شرایط بد امروز است در حالی كه دولت و  نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تعامل می‌توانستند جلوی بخش زیادی از مشكلات را بگیرند.
وی به گرانی ارز در اوایل سال جاری اشاره و بیان كرد: متاسفانه دولت بدون كار كارشناسی تصمیم گرفت ارز 4200 تومانی را اجرا كند، اما در همان زمان كمیسیون اقتصادی مجلس چند راهكار ارائه داد، اما دولت توجهی به كار كارشناسی و برنامه‌ریزی اقتصادی مجلس نداشت و امروز نتیجه آن تصمیمات را در وضعیت معیشت مردم می‌بینیم كه بسیار ناراحت‌كننده است.
این نماینده مجلس از لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی گفت و اظهار كرد: می‌توانستیم این وضعیت را با استفاده از اقتصاد مقاومتی مهار كنیم. البته با وجود همه مشكلات اقتصادی، مردم صبور ایران تا امروز صبوری كردند و متانت به خرج دادند، اما به هر حال برای مردم قابل قبول نیست.
وی به موضوع افزایش حقوق‌ها در سال آینده اشاره و بیان كرد: دولت اعلام كرد افزایش حقوق‌ها 20 درصد است، اما حقیقت آن است كه با شرایط امروز 20 درصد منطقی نیست، زیرا شرایط امرو