وزیر صنعت: التهاب بازار خودرو ربطی به خودروسازان ندارد

وزیر صنعت: التهاب بازار خودرو ربطی به خودروسازان ندارد

 وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص نوسانات اخیر بازار خودرو گفت: تلاطم بازار خودرو ارتباطی به خودروسازان ندارد و بیشتر مرتبط با اموری است كه خارج از حیطه كنترل خودروسازان است.
رضا رحمانی در گفت‌وگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت خودروسازان و نوسانات اخیر بازار خودرو بیان كرد: خودروسازان در ماه‌های اخیر با مشكلاتی مواجه بودند كه این مشكلات در قالب كاهش تولید نمایان می‌شد. امروز این مشكلات برطرف شده و وضعیت خودروسازان با تولید بیشتر روزبه‌روز رو به 
بهبود  است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: هم‌اكنون هر یك از شركت‌های تولیدكننده خودرو، روزانه حدود  2000 خودرو تولید می‌كنند كه این آمار در گذشته كمتر از 1000 خودرو بود.
رحمانی تصریح كرد: با توجه به اتمام تلاطم‌های بازار خودرو و رفع مشكلات خودروسازان، امید است این رقم در آینده‌ای نه‌چندان دور به ۲۵۰۰ تا 3000 خودرو در روز برسد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تعهدات معلق خودروسازان ابراز كرد: در پی بهبود وضعیت خودروسازان و كاهش نوسانات بازار خودرو، خودروسازان به‌صورت تدریجی به تعهدات خود عمل خواهند كرد.
وی در ادامه از تمامی افرادی كه قادر به همكاری هستند دعوت به مشاركت كرد و گفت: امروزه باهمت قطعه‌سازان و خودروسازان بیش از ۸۰ درصد قطعات خودرو بومی‌سازی شده و از تمامی كسانی كه می‌توانند در داخلی‌سازی قطعات همكاری كنند، دعوت به عمل‌آورده می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در آینده‌ای نه‌چندان دور قادر خواهیم بود در راستای حمایت از كالای ایرانی، با افتخار، تمام قسمت‌های خودرو را بومی‌سازی كنیم. رحمانی در خصوص نظارت بر فروش اینترنتی خودرو بیان كرد: متأسفانه درگذشته حكایاتی در خصوص این‌كه افرادی در شهرستان‌ها خودروها را پیش‌فروش می‌كردند و در پایتخت می‌فروختند، وجود داشت؛ اما هم‌اكنون با اعمال محدودیت خرید این مشكل حل‌شده است.