غرش «اژدها» در جدول گیشه نمایش

غرش «اژدها» در جدول گیشه نمایش

سومین قسمت انیمیشن کامپیوتری «چگونه اژدهای خود را تعلیم دهید»، با فروشی  بالای 55 میلیون دلار صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی شد.
 این اکشن خانوادگی ماجراجویانه در 4259 سالن سینما به روی پرده رفت و بهترین افتتاحیه را برای این مجموعه فیلم رقم زد. چگونه اژدهای خود را تعلیم دهید 3 همزمان با  آمریکا در 53 کشور دیگر دنیا هم اکران عمومی شد. فروش فیلم در این کشورها هم حدود 217 میلیون دلار شد. به این ترتیب، فروش سه روز اول این انیمیشن خانوادگی در آمریکا و بقیه کشورهای دنیا، به رقم 275 میلیون دلار رسید. رقم فروش افتتاحیه دو قسمت اول و دوم در سال های 2010 و 2014، به ترتیب 44 و 50 میلیون دلار بوده است.
داستان این مجموعه فیلم که در قرون وسطی اتفاق می افتد، درباره گروهی نوجوان ماجراجو است که موفق به تعلیم اژدهاها شده و با کمک آن ها، به مقابله با  دشمنان سرزمین خود برمی خیزند. در هر قسمت فیلم، شخصیت های نوجوان داستان با یک ماجراجویی تازه روبه رو می شوند.
تحلیل گران اقتصادی سینما از استقبال تماشاگران از این انیمیشن کامپیوتری ابراز تعجب کرده اند. با توجه به همزمانی پخش مراسم جوایز اسکار با اکران عمومی فیلم، این تصور وجود داشت تماشاگران استقبال بالایی از این فیلم و دیگر فیلم های روی پرده سینماها نخواهند کرد./باکس آفیس