تحقیقات علیه ترامپ ادامه می‌یابد

تحقیقات علیه ترامپ ادامه می‌یابد


سخنگوی كاخ سفید اقدام كمیسیون قضایی مجلس نمایندگان آمریكا مبنی بر آغاز تحقیقات پیرامون سوءاستفاده ترامپ از قدرت را توهین‌آمیز تلقی كرد. سارا سندرز سخنگوی كاخ سفید تصمیم «جرالد نادلر» را تعرض به ترامپ تعبیر كرد و گفت: نادلر این اقدام را انجام می‌دهد چرا كه دموكرات‌ها از بی‌نتیجه ماندن داستان دو ساله‌شان درباره تبانی ترامپ و روسیه، به هراس افتاده‌اند. این اقدام شرم‌آور و توهین‌آمیز است و هدفی جز سوءاستفاده ندارد. وی مدعی شد دموكرات‌ها به دنبال بازی سیاسی هستند.
این در حالی است كه دموكرات‌ها می‌گویند به تحقیقات خود در این زمینه ادامه خواهند داد. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریكا نیز هشدار داده است اگر دونالد ترامپ قطعنامه قانونگذاران علیه اعلام وضعیت اضطراری را وتو كند، با او در كنگره و دادگاه خواهد جنگید. هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریكا با تصویب قطعنامه‌ای مخالفت خود را با وضعیت اضطراری اعلام كرد. دونالد ترامپ گفته است این قطعنامه را وتو خواهد كرد .
نزاع میان نمایندگان كنگره با ترامپ به این‌ها محدود نمی‌شود. در این میان طفره رفتن مقام‌های دولت آمریكا از ارائه اطلاعات جدید درباره ترور
جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی نیز مزید بر علت شده و به‌شدت نمایندگان مجلس آمریكا را عصبانی كرده است. به نوشته آسوشیتدپرس، سناتورها از این‌كه دولت ترامپ در این جلسه هیچ اطلاعات جدیدی درباره قتل جمال خاشقچی ارائه نكرده و ظاهرا قصدی برای مسؤول شناختن حكومت سعودی در ارتباط با این پرونده ندارد، ابراز ناخرسندی كردند. ماركو روبیو، نماینده مجلس سنای آمریكا بعد از خروج از این جلسه گفت: «سنا بایستی خودش درباره تحریم حكومت عربستان سعودی تصمیم بگیرد.» كریس مورفی، نماینده ایالت كانكتیكت نیز گفت كه در این جلسه هیچ اطلاعات جدیدی ارائه نشده است.