وصف «نصر ا...» به زبان عبری

كانال 11 تلویزیون اسرائیل با پخش یک مستند، اطلاعات جالبی درباره دبیركل حزب‌ا... منتشر كرد

وصف «نصر ا...» به زبان عبری

شبكه صهیونیستی «كان»، دوشنبه شب مستندی را درباره سیدحسن نصرا...، دبیر كل حزب‌ا... پخش كرد كه قابل تامل بود. در این مستند مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی به قدرت رهبری سید حسن نصرا... دبیركل حزب‌ا... لبنان اعتراف كرده و گفتند تمامی كارشناسان به این اتفاق‌نظر رسیده‌اند كه نصرا... از كفایت و شایستگی ویژه‌ای برخوردار است و نمی‌توان او را فردی كم اهمیت دانست، او تهدیدی بزرگ علیه اسرائیل است.

به گزارش شبكه المنار به نقل از «الاعلام الحربی»، شبكه ۱۱ رژیم صهیونیستی (كان) مستند ویژه‌ای را از دبیركل حزب‌ا... لبنان پخش كرد كه اسرائیلی‌ها در این مستند وی را باور كرده و به قدرت او اعتراف می‌كنند. برای مثال ایهود اولمرت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در این برنامه اعتراف می‌كند: در دام رسانه‌ای نصرا... افتادیم و پخش سخنرانی‌های وی سال 2006، اشتباه بود؛ گویا وی وزیر خارجه و رئیس دولت ماست؛ همین موضوع به نصرا... اجازه داد میان ما شك ایجاد كند. وی افزود: شیوه عقب‌نشینی آشفته و بی‌هدف ما از لبنان در سال 2000، اساس سخنرانی «خانه عنكبوت» نصرا... بود.
رژیم صهیونیستی سال 2000 در مقابل حزب‌ا... به زانو در آمد و ناچار شد از بخش‌هایی از جنوب لبنان كه سال 1982 آن را اشغال كرده بود، عقب‌نشینی كند. نصرا... مدتی قبل از آغاز جنگ 33 روزه سال 2006 در یك سخنرانی گفته بود «اسرائیل از خانه عنكبوت سست‌تر است.»
یكی از ژنرال‌های اسرائیلی در این مستند می‌گوید: میان رهبران كشورهای عرب هیچ‌كس مانند نصرا... اطلاعاتی از تاریخ اسرائیل ندارد و تاریخ اسرائیل را مطالعه نكرده است. نصرا... سال ۲۰۰۰ به عنوان فرد پیروزی كه اشغالگر را از سرزمینش بیرون انداخت در برابر عرب‌ها ظاهر شد و حزب‌ا... لبنان را به جایگاهی كه پیش از آن هیچ تشكیلاتی به آن نرسیده است، رساند.
یكی دیگر از سیاستمداران اسرائیلی در این مستند می‌گوید: اطلاعاتی از نصرا... در اختیار نداریم، او كسی است كه حزب خود را به ماجرایی كاملا موفق تبدیل كرد، شایسته‌ها را برگزید و در تعامل با رزمندگان خود نیز متمایز بود. نصرا... در راستای ایجاد جامعه شیعی قدرتمند كار می‌كند و (این موضوع) او را به جایگاهی بی‌سابقه رسانده است. او رهبری نیست كه پسرش را به دانشگاه‌های خارجی بفرستد، بلكه او را به میدان جنگ می‌فرستد. یكی دیگر از شركت‌كنندگان در این مستند گفت: نصرا... بسیاری از شیوه‌های رسانه‌ای در انتشار صحنه‌های مبارزه را ابداع كرده است. هیچ سازمانی به سطحی كه حزب‌ا... در این زمینه به آن دست یافته، نرسیده است.
غافلگیری‌های سید
 همین چند وقت پیش بود كه مقامات صهیونیستی به غافلگیری‌های سیدحسن نصرا... اشاره كرده و اعتراف كردند از سكوت او بیش از سخن گفتنش می‌ترسند. به دنبال شروع عملیات موسوم به سپر شمالی در مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی حزب‌ا... لبنان هیچ واكنشی نشان نداد. این درحالی بود كه بنیامین نتانیاهو در بوق وكرنا دمیده بود كه تونل‌های عظیمی را از حزب ا... كشف كرده است. تقریبا سه ماه از این جنجال صهیونیستی گذشت ولی حزب‌ا... هیچ واكنشی به آن نشان نداد. تا آنجا كه سكوت نصرا... مقامات اسرائیلی را نگران كرد و با طرح شایعه بیماری او درصدد برآمدند این سكوت را بشكنند. به این ترتیب نصرا... بعد از یك سكوت سه ماهه در یك گفت‌وگوی مفصل تلویزیونی در شبكه المیادین ظاهر شد تا هم شایعه بیماری خود را برطرف كرده باشد و هم بگوید عملیات صهیونیست‌ها در مرز با لبنان از اهمیت چندانی برخوردار نبود كه حزب ا... بخواهد در باره اش موضعگیری كند.
این تجربه یك بار دیگر نشان داد كه رژیم صهیونیستی در برابر تهدیدات نصرا... عاجز است. همان موقع «عودید بن عامی» از كارشناسان اسرائیلی گفت: «مشكلی كه اسرائیل با آن روبه‌روست این است كه نصرا... قبلا ثابت كرده صادق است و دروغ نمی‌گوید. نصرا... با تهدیدات خود بازدارندگی را ادامه می‌دهد». «تزویكا بوگال» از ژنرال‌های صهیونیست نیز اذعان كرد: «به نظر من سكوت نصرا... بسیار نگران‌كننده است». یكی دیگر از مقامات صهیونیستی اعتراف كرد « نصرا... با كارهایش همیشه ما را غافلگیر می‌كند.»
استاد جنگ روانی
تاكنون رسانه‌های رژیم صهیونیستی بارها اعتراف كرده‌اند نصرا... استاد جنگ روانی و مبلغی چیره‌دست است كه با یك سخنرانی شرایط بازی را به راحتی به نفع حزب‌ا... تغییرمی‌دهد. دانی روبنشتاین،
روزنامه نگار اسرائیلی در روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: «سیدحسن نصرا... شخصیت بزرگی است. فلسطینیان و مردم عرب به او چشم دوخته‌اند. مقام او از عبدالناصر، رئیس‌جمهور مصر در زمان خود نیز بالاتر و برتر است. ناصر در جنگ سال ۶۷ توانست شش روز دوام بیاورد و استقامت كند ولی سیدحسن نصرا... یك‌سوم اهالی اسرائیل را چهار هفته در پناهگاه‌ها حبس كرد.»
از دیگر مزایای سخنگویی دبیركل حزب‌ا...، روشن شدن راهبردهای جدید این حزب از لابه‌لای سخنان سیدحسن نصرا... است. به‌عنوان مثال، اعلام کردن این‌كه حزب‌ا... دارای موشك‌های هوشمند و نقطه‌زن است، همین نشان‌دهنده ارتقای توانمندی حزب‌ا... از لحاظ دستیابی به تكنولوژی پیشرفته نظامی است. به چالش كشیدن رژیم صهیونیستی و تضعیف و تحقیر این رژیم و این جمله كلیدی كه اگر رژیم صهیونیستی جنگ جدیدی را تحمیل كند، با سرنوشتی روبه‌رو می‌شود كه هرگز انتظارش را ندارد، نشان‌دهنده استراتژی بازدارندگی و اعلام آمادگی برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی است. دشمن‌شناسی و آگاهی بخشی درباره سیاست‌های آمریكا و تبعات آن برای منطقه خاورمیانه و انتقاد از وابستگی كامل حكام عرب به آمریكا و این‌كه هرج و مرج كنونی در خاورمیانه محصول سیاست‌های خصمانه ترامپ است، از دیگر راهبردهای استراتژیكی است كه سید حسن نصرا... در سخنرانی‌های خود عنوان می‌كند.  به گفته سیدحسن نصرا... حاكم واقعی در برخی كشورهای عربی و اسلامی، سفیر آمریكاست و در واقع، بقای اغلب حكام عربی به حمایت آمریكا وابسته است، در حالی كه ما به دولت آمریكا به عنوان یك دشمن نگاه می‌كنیم.