گوشی دزدی سفارشی

تهدید خانواده سارق همدست برای پس‌گرفتن اعترافات

گوشی دزدی سفارشی

دو مالخر حرفه‌ای با سفارش گوشی‌های مورد علاقه به موبایل‌قاپان از آنها می‌خواستند برایشان سرقت كنند. یكی از مالخران با اجیر‌كردن آدمكش قصد قتل اعضای خانواده همدستش را داشت كه با واكنش سریع پلیس ناكام ماند.
به گزارش جام‌جم، شامگاه هشتم شهریور امسال مردی با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران از دو سارق شكایت كرد. پس از این شكایت با دستور بازپرس علی ایردموسی، تحقیقات پلیس آغاز شد .
شاكی به افسر تحقیق گفت: شب از محل كارم به خانه بازمی‌گشتم كه در خیابان مدنی تهران دو مرد موتورسوار راهم را سد كردند و با تهدید قمه، گوشی تلفن همراه گران‌قیمتم، یك میلیون تومان پول و عینكم را دزدیدند.
 پلیس در جست‌وجوی دو سارق موتورسوار بود كه افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شكایت‌های مشابهی را مطرح كردند. در جریان تحقیقات معلوم شد كه تصاویر چهره‌نگاری از سارقان با هم مطابقت دارد. در این مرحله معلوم شد سارقان زمانی كه در مقابل مقاومت برخی مالباختگان قرار گرفته اند آنها را با قمه زخمی كرده‌‌اند. شش ماه از این ماجرا گذشته بودكه ماموران رد مالخر حرفه‌ای به نام سعید را در این پرونده به دست آوردندو او چند روز پیش بازداشت شد. او ابتدا منکر هر گونه خریدو فروش گوشی‌های تلفن همراه شد، اما سرانجام اعتراف كرد با دوستش مهدی 60 ساله معروف به «گل گلی» گوشی‌های دزدی می‌خریدند.
 سعید به افسر تحقیق گفت: من و مهدی سال‌ها پیش در زندان آشنا شدیم و بعد از آزادی، خرید گوشی‌های دزدی را ادامه دادیم. او مغازه فروش و تعمیر گوشی داشت. ابتدا گوشی‌های دزدی را از معتادان می‌خرید و بعد از شكستن قفلش آن را می‌فروخت. بعد از مدتی برای درآمد بیشتر تصمیم گرفتیم از سارقان و زورگیرها گوشی بخریم. سفارش انواع گوشی‌ها از جمله آیفون را به سارقان و زورگیرها می‌دادیم و در تلگرام عكس نمونه گوشی را برایشان ارسال می‌كردیم. بعد طبق سفارشمان گوشی‌ها را سرقت و به ما می‌فروختند. این اواخر او گوشی‌ها را در مغازه جدیدش كه عطاری بود می‌فروخت. 
 با اعتراف وی مهدی معروف به گل گلی بازداشت شد. او مدعی بود كه مدتی است با سعید كاری نداشته و چون با هم اختلاف كاری داشته‌اند، سعید با دروغپردازی می‌خواهدوی را گرفتارو روانه زندان كند. بررسی سوابق وی نشان می‌داد، او از سال 59 تا 94 ، 20 بار به اتهام سرقت، نگهداری و خرید و فروش مواد مخدر، سرقت مسلحانه، شروع به سرقت و آزار و اذیت پسران خردسال و خرید و فروش گوشی‌های سرقتی به زندان رفته است. تحقیقات برای رازگشایی از دیگر جرایم‌شان و نیز دستگیری دو سارق خشن فراری ادامه داشت تا این‌كه سعید زمانی كه نزد بازپرس پرونده رفت این‌بار گفت باید دروغ بگوید تا هم‌جرمش مهدی آزاد شود در غیر این صورت نوچه‌های او، خانواده‌اش را به قتل می‌رسانند.
ماموران موضوع را بررسی كردندكه معلوم شد ماجرای تهدیدهای مرگبار صحت دارد و افرادی برای كشتن اعضای خانواده سعید اجیر شده‌اند. ماموران وارد عمل شدند كه این افراد فرار كردند.
در این مرحله مهدی 60 ساله دوباره مورد تحقیقات قرار گرفت و به افسر تحقیق گفت: چهار دختر دارم كه همه ازدواج كرده‌اند. سال‌ها جرایم مختلف را انجام داده و 20 بار به زندان افتادم. 20 سال بود هروئین مصرف می‌كردم كه چند سال است ترك كردم. سال‌ها مغازه تعمیر و فروش گوشی تلفن همراه داشتم و از چهار سال پیش مغازه قبلی‌ام را تعطیل و عطاری راه‌اندازی كردم.
 وی افزود: چندی قبل دستگیر شدم و پنج ماه در زندان بودم كه خانواده‌ام با سند 200 میلیون تومانی آزادم كردند. مدتی با سعید گوشی‌های دزدی را سفارش داده و از دزدها می‌خریدیم و می‌فروختیم اما با هم به مشكل برخوردیم و هر کسی كار خودش را پیش گرفت. چون به دروغ اعتراف كرد كه مالخری‌های جدید را با من انجام داده، در بازداشتگاه خانواده‌اش را تهدید به قتل كردم و از دوستانم در بیرون بازداشتگاه خواستم كه به خانواده‌اش آسیب برسانند تا اعترافات دروغش را پس بگیرد.
تحقیقات از دو خریدار گوشی‌های سرقتی در حالی ادامه دارد كه پلیس در جست‌وجوی دو سارق حرفه‌ای است كه سفارش گوشی‌های گرانقیمت را می‌گرفتند و به این دو مالخر به قیمت پایینی می‌فروختند.