سرقت 3 میلیاردی زن اخراجی

4 زن و مرد بعد از گروگانگیری از گاوصندوق سرقت كردند

سرقت 3 میلیاردی زن اخراجی

كارمند خیانتكار با همدستی دو زن و یک مرد، به خانه مدیر شركت دستبرد زد و با گروگان گرفتن همسر و دختر پنج ساله او سه‌میلیارد تومان پول، ارز و چك از گاوصندوق خانه سرقت كرد.
به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از 15 آبان امسال و به‌دنبال گزارش سرقت از خانه‌ای در زعفرانیه در دستور كار پلیس تهران قرار گرفت.
در تحقیقات مقدماتی مشخص شد، دو مرد همراه یك زن و در پوشش مامور وارد خانه شده و با تهدید سلاح اقدام به بستن دست و پای همسر مالباخته كرده و پس از تخریب گاوصندوق داخل خانه اقدام به سرقت طلاجات، چك‌های بین بانكی، پول و ارزهای داخل گاوصندوق به ارزش سه میلیارد تومان كردند. مرد صاحبخانه به ماموران گفت: زمانی كه وارد خانه شدم، همسرم را با دست و پای بسته در حالی كه همراه دختر پنج ساله‌ام در یكی از اتاق‌ها حبس شده بود، پیدا كردم .
ماموران در ادامه به تحقیق از همسر مالباخته پرداختند كه او اظهار كرد: حدود ساعت 2بعدازظهر، دو مرد همراه یك زن به‌عنوان مامور به در خانه مراجعه و مدعی شدند كه همسرم اقدام به پولشویی كرده است. آنها به بهانه بازرسی وارد خانه شده، اما به محض ورود، سلاحی را روی سرم گذاشته و مرا همراه دختر پنج ساله‌ام به داخل یكی از اتاق بردند. در آنجا دست و پای مرا بسته و تهدید كردند اگر سر و صدا كنم، اتفاق بدی برای دخترم رخ می‌دهد. از ترس سكوت كرده و مقاومت نكردم.
مشخص بود كه اطلاعات دقیق و كاملی از همسرم، محل كارش و ... دارند. پس از تخریب در گاوصندوق تمام اموال داخل آن را برداشته و در حالی كه من و دخترم داخل یكی از اتاق‌ها زندانی شده بودیم، از خانه خارج شدند.
با آغاز رسیدگی به پرونده، كارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی به تحقیقات میدانی از محل كار مالباخته در یك شركت خصوصی در زمینه حسابداری و امور مالی پرداختند. با بررسی سوابق اعضای شركت مشخص شد، یكی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت به‌ویژه سرقت منزل به نام علیرضا 35ساله از چهار سال پیش در شركت مشغول به‌كار شده و در حال حاضر به‌عنوان یكی از افراد مورد اعتماد مالباخته به حساب می‌آید. علیرضا یك روز قبل از سرقت و به بهانه رفتن به شهرستان اقدام به گرفتن مرخصی كرده و پس از آن بازنگشته بود.
تحقیقات روی علیرضا متمركز شد و ماموران دریافتند او با یكی از كارمندان سابق شركت به نام هایده كه شهریور ماه از شركت اخراج شده در ارتباط است. هایده اقدام به ارائه اطلاعات شركت به سایر شركت‌ها و رقبای كاری كرده و صاحب شركت نیز با اطلاع از این موضوع او را اخراج كرده بود.
در ادامه بررسی‌ها، ماموران موفق به شناسایی دو نفر از دوستان هایده به نام‌های منصوره 42 ساله و سعید 37 ساله شدند كه زن صاحبخانه آنها را به‌عنوان دو نفر از سارقان شناسایی كرد. منصوره 13 اسفند در محله قنات كوثر دستگیر و با اعترافات او، سعید هم در بومهن در دام ماموران گرفتار شد. در بازرسی از مغازه او بخشی از اموال سرقتی كشف شد.
منصوره و سعید به مشاركت در سرقت اعتراف كرده و عنوان داشتند كه علیرضا اطلاعات كاملی درخصوص محل زندگی و نگهداری پول نقد و اموال باارزش در خانه مالباخته را در اختیار ما قرار داد و ما سرقت را اجرا  كردیم. سرانجام علیرضا و هایده هم در تهران دستگیر شدند و به جرم خود اعتراف كردند. علیرضا در بازجویی‌ها مدعی شد، نقشه سرقت را هایده طراحی كرده‌است .