زن تنها، قربانی توهم شیشه‌ای

زن تنها، قربانی توهم شیشه‌ای

كارگر تاسیساتی كه پس از مصرف شیشه، زن جوان را خفه كرده بود دیروز پای میز محاكمه ایستاد و ابراز پشیمانی كرد. 
به گزارش جام‌جم، بهمن سال ۹۶ به پلیس خبر رسید یك زن جوان به نام فهیمه در خانه‌اش در غرب تهران خفه شده است. پلیس به خانه مورد نظر رفت و با جسد زن جوان روبه‌رو شد. شواهد نشان داد این زن در حال بازسازی خانه‌اش بوده كه در غیاب سه فرزندش قربانی جنایتی خاموش شده است. پلیس به بررسی پرداخت و در نخستین گام از تحقیق‌ها به كارگر شرکت تاسیساتی كه قرار بود خانه این زن را بازسازی كند مشكوك شد. مرد 40 ساله به نام مصطفی به مكان نامعلومی گریخته بود تا این‌كه یك ماه بعد پلیس رد وی را یافت و او را دستگیر كرد. 
مصطفی به قتل در توهم شیشه اعتراف كرد و به بازسازی صحنه جرم پرداخت. وی دیروز در شعبه چهارم دادگاه كیفری یك استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور یك قاضی مستشار پای میزمحاكمه ایستاد. ابتدای این جلسه نماینده دادستان كیفرخواست را خواند و از طرف رئیس قوه قضاییه و به نمایندگی از طرف دو پسر صغیر قربانی تقاضای دیه را مطرح كرد اما دختر ۱۶ ساله مقتول روبه‌روی قضات ایستاد و گفت: من برای قاتل مادرم قصاص می‌خواهم و حاضرم تفاضل دیه را نیز بپردازم.
سپس مصطفی در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: كارگر تاسیساتی بودم. زن جوان از طریق آگهی روزنامه با من تماس گرفت تا برای نصب رادیاتور به خانه‌اش بروم. او در حال بازسازی خانه‌اش بود كه به آنجا رفتم و پس از بررسی رادیاتور گفتم هزینه نصب آن سه میلیون تومان می‌شود. آن روز با هم قرارداد بستیم. صبح روز بعد وقتی به آنجا رفتم تا كارم را شروع كنم، چند كابینت در گوشه اتاق قرار داشت. زن جوان گفت خواهرش كابینت‌ها را از شهرستان برای او فرستاده و چند قطعه از كابینت‌ها را نیاز ندارد. قرار شد كابینت‌های اضافی را در ازای500 هزار تومان با خودم ببرم و او در عوض 5/2 میلیون تومان به من دستمزد بدهد.
این متهم ادامه داد: تعمیر رادیاتور تمام نشده بود و روز سوم در غیاب فرزندانش به آنجا رفتم تا كار را تمام كنم اما او گفت منصرف شده و از من خواست خانه‌اش را ترك كنم. مدعی بود دیگر نیازی به نصب رادیاتور ندارد. من كه آن روز شیشه كشیده بودم و حالت طبیعی نداشتم، در اوج عصبانیت روسری زن جوان را دور گردنش پیچیدم و او را خفه كردم. وقتی به خودم آمدم كه زن جوان دیگر نفس نمی‌كشید. شیلنگ گاز را باز گذاشتم و از خانه فرار كردم. ولی پلیس یك ماه بعد من را پیدا كرد.
وی در حالی كه سرش را پایین انداخته بود، گفت: من نمی‌دانم چرا زن بی‌گناه را كشتم. در توهم شیشه بودم كه دست به چنین كاری زدم و حالا خیلی پشیمانم. من دختری هم‌سن و سال دختر مقتول دارم و از اولیای‌دم تقاضا دارم مرا به‌خاطر دخترم ببخشند و از مرگ نجات دهند. 
وی درباره سابقه كیفری كه در پرونده‌اش داشت نیز گفت: چند سال پیش در دانشگاه امیركبیر كابل سرقت كردم. آن زمان هم به خاطر تهیه پول مواد مخدر دست به چنین كاری زدم.
در پایان جلسه، هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر كند.