انتقاد پیمان عباسی از خانه سینما

انتقاد پیمان عباسی از خانه سینما


پیمان عباسی، عضو كانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران در پی اجبار هیأت‌مدیره خانه سینما برای ثبت صنوف سینمایی در وزارت كار با انتقاد شدید نسبت به این اتفاق گفت: خانه سینما نهادی الكن، ناتوان و همراه با عملكردهای عجیب شده است. مسؤولان، خانه سینما را نهادی كج و كوله كرده‌اند و هیچ حساب و كتاب درستی در عملكردهایشان دیده نمی‌شود.
فیلمنامه‌نویس فیلم‌های سینمایی «زهر مار» و «یادم تو را فراموش» در گفت‌وگو با سینماپرس افزود: مسؤولان خانه سینما مدت‌هاست صنوف را به حال خود رها كرده‌اند و هیچ اقدام صنفی برای رفع مشكلات زندگی و تأمین معیشت حداقلی آنها صورت نمی‌گیرد. بسیاری از اهالی سینما سال‌هاست در بیكاری مطلق به سر می‌برند و شرمنده خانواده‌های خود شده‌اند و بهتر است مدیران به جای آن‌كه اصرار بر انجام كارهایی نظیر ثبت این نهاد ذیل وزارت كار داشته باشند كمی به فكر تأمین حداقل‌های زندگی سینماگران باشند.
او ادامه داد: سینما بسیار بی‌رحم است. متأسفانه مدت‌هاست بسیاری از فیلمسازان نامدار و بزرگ این كشور كه آثار درخشانی را از خود به یادگار
گذاشته‌اند امكان حضور و فعالیت ندارند و در صنوف دیگر نیز وضعیت به‌همین صورت است. آنقدر اوضاع ما بد است كه از كمك هر نهادی برای بهبود وضعیت زندگی اهالی سینما استقبال می‌كنیم حتی اگر آن نهاد كمیته امداد باشد با طیب خاطر به استقبالش می‌رویم اما اجازه نمی‌دهیم آزادی عمل صنوف را با انجام كارهای غلط از ما بگیرند.
عباسی خاطرنشان كرد: ثبت صنوف ذیل وزارت كار وقتی هیچ دستاورد مثبتی برای تأمین معیشت و حداقل‌های زندگی اهالی سینما در پی ندارد به چه دردی می‌خورد؟ جز حرف زور چیزی نیست! اگر این ثبت باعث می‌شد تا حمایت‌های مالی ویژه‌ای از اهالی سینمای كشور صورت بگیرد خوب بود اما حالا هیچ كارایی و دستاوردی ندارد و معلوم است اهالی سینما از این اتفاق استقبال
نخواهند كرد.
 این سینماگر در خاتمه این گفت‌وگو تأكید كرد: ما این روزها حق بیمه مان را خودمان می‌دهیم. بیمه تكمیلی با رقمی بالاتر از صنوف غیرسینمایی در اختیار ما گذاشته می‌شود و ما بیشترین پول را برای گرفتن كمترین امكانات می‌دهیم، آیا این معنای واقعی صنف و كار صنفی است؟ خانه سینما واقعاً چه كاری انجام می‌دهد؟