افزایش قیمت بلیت ریزش مخاطب ندارد

افزایش قیمت بلیت ریزش مخاطب ندارد


سیدجمال ساداتیان، تهیه‌كننده خوشنام و معتبر سینماست كه سال‌ها در صنف تهیه‌كنندگان خانه سینما در سمت‌های مختلفی فعالیت داشته و امسال با فیلم «متری شش و نیم» به كارگردانی سعید روستایی در جشنواره فجر توانست خوش بدرخشد.
 ساداتیان در گفت‌وگو با سینماپرس بیان كرد: طی شش ماه گذشته قیمت همه چیز در كشور حداقل دو برابر شده جز قیمت بنزین و بلیت سینما. این در حالی است كه هزینه تولید یك فیلم سینمایی و هزینه نگهداری از یك سالن سینما بسیار زیاد شده. به عنوان مثال امروزه همه سینماها دیجیتال شده‌اند و مصرف لامپ برای نمایش فیلم‌ها بسیار بالا رفته. ما تا همین چند ماه پیش یك لامپ را به قیمت چهار میلیون تومان خریداری می‌كردیم اما در حال حاضر قیمت یك لامپ به ۲۰ میلیون تومان رسیده كه تازه گیرمان هم نمی‌آید!
او ادامه داد: از این رو افزایش قیمت بلیت سینماها امری بدیهی است چرا كه قیمت بلیت باید با هزینه‌كردها تناسب داشته باشد؛ البته این افزایش ۲۵ درصدی هم كه پیش‌بینی شده باز هم كفاف افزایش شدید هزینه‌ها را نمی‌دهد اما به هر حال بهتر از این است كه افزایش پیدا نكند. تهیه‌كننده فیلم‌های سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و «برف روی كاج‌ها» خاطرنشان كرد: به هر حال هر اتفاقی هم جنبه‌های مثبت دارد هم جنبه‌های منفی! بنده خوب خاطرم هست كه در سال‌های گذشته هم این بحث‌ها مطرح بود. مثلا زمانی كه قرار بود قیمت بلیت از ده هزار تومان به ۱۵ هزار تومان افزایش پیدا كند باز هم عده‌ای می‌گفتند  این اتفاق به كاهش شدید مخاطبان منجر می‌شود در صورتی كه همه ما شاهد بودیم پیش‌بینی‌هایشان غلط از آب درآمد و مردم همچنان به سینما رفتن‌شان ادامه دادند.