منصوریان در رویای خاطرات گذشته

النصر عربستان -ذوب‌آهن؛ ساعت 19:15 امشب در ورزشگاه آل مكتوم دبی به دیدار هم می‌روند

منصوریان در رویای خاطرات گذشته

 برای ذوب‌آهنی كه در لیگ برتر فوتبال ایران فعلا یكی از چهار تیم انتهای جدول محسوب می‌شود، هر‌بازی در لیگ قهرمانان آسیا یك چالش بزرگ است؛ آنها در دومین بازی خود در مرحله گروهی امشب در ورزشگاه آل‌مكتوم دبی، مهمان النصر عربستان هستند.
این بازی اولین تقابل از مصاف‌های شش‌گانه نمایندگان فوتبال ایران و عربستان است كه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود. هر دو تیم ذوب‌آهن و النصر لیگ قهرمانان را خوب شروع نكردند، اما در لیگ‌های داخلی برده‌اند تا با روحیه خوب به مصاف یكدیگر بروند. النصر كه روی كاغذ میزبان این بازی است، جمعه گذشته در لیگ عربستان 3 بر 2 الاتفاق را برد تا فاصله‌اش را با تیم صدرنشین الهلال عربستان به عدد 4 برساند. ذوب‌آهن هم با پیروزی مقابل پدیده در مشهد، به طلسم پنج ماه و نیم نبردن در لیگ پایان داد.
پیـــــــــــروزی ارزشـــــــــــمند ذوب‌آهن مقابل پدیده، البته تبعاتی هم برای نماینده سبزپوش ایران داشت. علیرضا منصوریان برای دیدار آسیایی با النصر، سیلوا فرناندز، هافبك -مهاجم برزیلی خود را كه در بازی با پدیده از ناحیه همسترینگ دچار كشیدگی شد، در اختیار نخواهد داشت. در مقابل اوساگوآنا، مهاجم نیجریه‌ای ذوب‌آهن كه به‌دلیل مصدومیت بازی مقابل تیم‌های الزورا عراق و پدیده را از دست داده بود، با رهایی از بند مصدومیت برای دیدار با النصر عربستان مشكلی ندارد و می‌تواند برای نماینده ایران به میدان برود.

پرتغالی حرفه‌ای
نقطه قوت النصر را باید روی نیمكت این تیم جست‌وجو كرد؛ جایی كه ویتوریای پرتغالی به‌عنوان سرمربی هدایت تیم عربستانی را به‌عهده دارد.
ویتوریا فقط یك سال از علیرضا منصوریان بزرگ‌تر است، اما در كارنامه دوران مربیگری‌اش افتخارات زیادی دیده می‌شود. او تا همین فصل پیش سرمربیگری تیم مطرح بنفیكا را برعهده داشت و با ستاره‌هایی چون پیتزی و یوناس سالویو در سال 2017 دوگانه لیگ برتر و جام حذفی را فتح كرد تا عنوان بهتر ین مربی سال پرتغال را به دست بیاورد. دو قهرمانی در لیگ برتر پرتغال، یك قهرمانی در جام حذفی و دو قهرمانی در سوپركاپ پرتغال، عناوینی هستند كه ویتوریا همراه با تیم بنفیكا طی سالهای 2016 و 2017 به دست آورد. او حالا با نزدیك به 500 بار تجربه مربیگری در پرتغال، روی نیمكت النصر عربستان نشسته تا چالشی متفاوت را تجربه كند.
النصر از زمان حضور روی ویتوریا، 11 بار به میدان رفته كه حاصلش 9 پیروزی و 2 شكست بوده است. تنها باخت‌های این تیم یكی مقابل التعاون در لیگ عربستان و دیگری مقابل الوصل امارات در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا بوده است.
آمار خیره‌كننده النصر در همین 11 بازی اخیر به ثمر رساندن 30 گل بوده است؛ یعنی به طور تقریبی سه گل زده در هر سه بازی. این درحالی است كه ذوب‌آهن از ابتدای فصل تاكنون طی 23 بازی خود در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هنوز تعداد گل‌هایش به 25 نرسیده و تقریبا میانگین یك گل در هر بازی را در كارنامه دارد.
خاطره بازی
النصر و ذوب‌آهن حریفانی آشنا برای یكدیگر هستند. این دو تیم در فصل 2016 لیگ قهرمانان آسیا هم در یك گروه قرار داشتند كه ذوب‌آهن در هر دو بازی رفت و برگشت با نتایج مشابه 3 بر صفر حریف عربستانی خود را شكست داد. برای ذوب‌آهن در آن دو بازی احسان پهلوان (3 گل)، كاوه رضایی، مسعود حسن‌زاده و هاشم بیك‌زاده گلزنی كردند كه هیچ یك در تركیب كنونی ذوب‌آهن نیستند. مربی ذوب آهن هم در آن فصل یحیی گل‌محمدی بود. حالا ذوب آهنی‌ها امیدوارند با ستاره‌های جدید و علیرضا منصوریان، بار دیگر خاطرات شیرین پیروزی مقابل النصر عربستان را تكرار كنند.