نکات مهم درباره جوشانده‌های لاغری

نکات مهم درباره جوشانده‌های لاغری

مدت زیادی تا عید نوروز باقی نمانده و خیلی‌ها تصمیم می‌گیرند سال جدید را با تناسب اندام شروع كنند. اگر شما هم جزو این افراد هستید و تصمیم به كاهش وزن دارید، پیشنهاد می‌كنم سراغ محصولات گیاهی بروید كه من به شخصه حداقل پنج كیلو از كاهش وزنم را مدیون گیاهان جادویی هستم. مثلا می‌توانید روزانه دو فنجان جوشانده زیره بنوشید، چرا كه به گفته حكمای طب سنتی این گیاه
چربی اضافه بدن را می‌سوزاند و چاقی را برطرف می‌كند و علاوه برتصفیه خون در تقویت قلب و عروق و درمان مشكلات كلیه هم موثر است.
روش تهیه: یك قاشق غذاخوری زیره سیاه را داخل دو لیوان آب جوش بریزید و روی شعله مستقیم گاز قرار دهید و بعد از جوش آمدن زیر گاز را خاموش كنید تا 5دقیقه دم بكشد.
سپس با یك تكه بسیار كوچك نبات شیرین كنید و 20 دقیقه بعد از وعده ناهار و شام یك فنجان از این جوشانده را بنوشید. البته فراموش نكنید افراط در مصرف دمنوش‌ها و جوشانده‌ها خطرناك است و می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد. به عنوان مثال نوشیدن بیش از حد جوشانده نعناع كه برای درمان مشكلات گوارشی و نفخ تجویز می‌شود، میزان جذب آهن را كاهش می‌دهد و زمینه بروز كم خونی را فراهم می‌كند. در عین حال برای رفع چاقی بد كه به دلیل افزایش بافت چربی در نقاط مختلف بدن رخ می‌دهد روش‌های مختلفی داریم كه از جمله آنها می‌توان به استفاده از كاهش‌دهنده‌های اشتها (مثلا خوردن یك قاشق چایخوری موم عسل قبل از غذا) و مصرف غذاهای شكم پر‌كن مثل سالاد كاهو بدون سس و همچنین خوراكی‌های افزایش‌دهنده سوخت و ساز بدن مثل كرفس، چای سبز یا گریپ‌فروت اشاره كرد، اما یادتان باشد این محصولات به تنهایی نمی‌توانند وزن شما را كم كنند. بنابر‌این مهم‌ترین راه برای كاهش وزن این است كه انگیزه داشته باشید، چون بدون انگیزه موفق نمی‌شوید حتی یك گرم وزن
كم كنید. پس باید برای خودتان اهداف كوتاه‌مدت و بلند‌مدت در نظر بگیرید تا با رسیدن به این هدف‌ها، انگیزه و اراده‌تان تقویت شود و چه بهانه‌ای بهتر از شروع سال جدید و عید نوروز.