رئیس‌مجلس خبرگان: رئیس‌جمهور برنامه‌هایش را برای حل مشكلات كشور اعلام كند

رئیس‌مجلس خبرگان: رئیس‌جمهور برنامه‌هایش را برای حل مشكلات كشور اعلام كند

ششمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم، روز گذشته به ریاست آیت‌ا... جنتی و با حضور اكثریت اعضای این مجلس در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
آیت‌ا... جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در سخنرانی افتتاحیه این مراسم با اشاره به برخی مشكلات امروز كشور گفت: رئیس‌جمهور برنامه‌هایش را برای حل مشكلات كشور اعلام كند.
به گزارش تسنیم، رئیس مجلس خبرگان رهبری تأكید كرد: رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور را به‌عنوان فرمانده جنگ اقتصادی معرفی كردند، لازم است رئیس‌جمهور بابت مشكلاتی كه در كشور وجود دارد اعلام كند چه برنامه‌ای دارد. متأسفانه در كشور عده‌ای آشوب ارزی راه انداختند و با ایجاد رانت، برای كشور مشكل‌آفرینی می‌كنند.
رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأكید دوباره بر وجود مشكلات در زندگی مردم اظهار كرد: مردم باید به نظام و انقلاب خود دلگرم باشند اما در این مسیر نمی‌توان از كاستی‌ها و مشكلات مردم نگفت. كشور ایران دارای ظرفیت‌های فراوانی است كه باید مسؤولان آنها را باور كنند و از طریق آن به مردم خدمات بیشتری برسانند. مردم ما بسیار نجیب هستند و همواره پشت انقلاب و نظام خود ایستاده‌اند.
جنتی با تأكید بر توجه ویژه به بیانیه مهم «گام دوم انقلاب» خاطرنشان كرد: مردم و سایر اقشار جامعه باید به بیانیه مهم رهبر انقلاب كه نام آن گام دوم است، توجه ویژه نشان بدهند. كنار مردم، مسؤولان نیز موظف هستند ابعاد مختلف این بیانیه را مورد ارزیابی قرار دهند.
وی اضافه كرد: اعضای مجلس خبرگان رهبری نیز كنار سایر مسؤولان باید بیانیه گام دوم انقلاب را مطالعه كرده و در نشر آن كوشا باشند.
جنتی با اشاره به انتصاب آیت‌ا... رئیسی به سمت ریاست قوه قضاییه اظهار كرد: كفار و ضدانقلاب امروز از انتصاب آقای رئیسی عصبانی هستند و این علامتی است از این‌كه این انتصاب مناسب بوده و نشان می‌دهد قدرتی در قوه قضاییه ‌روی كار آمده كه می‌تواند با مفسدان و گروه‌های ضدانقلاب مبارزه كند.
وی با تمجید از تلاش ده‌ساله آیت‌ا... آملی‌لاریجانی در قوه قضاییه یادآور شد: آیت‌ا... آملی‌لاریجانی طی ده سال قاطعانه در برخورد با پرونده‌های قضایی برخورد كرد و هیچ‌گاه زیر بار فشارها نرفت.
رئیس مجلس خبرگان اضافه كرد: از آقای رئیسی می‌خواهیم كه در مسیر مقابله با گردن‌كلفتان و مفسدان بزرگ اقتصادی ــ که متأسفانه عده‌ای تلاش می‌كنند با برقراری تماس آنها را نجات دهند ــ با قدرت جلوی این افراد ایستادگی كند.
رئیسی، نایب‌رئیس شد
پس از سخنرانی آیت‌ا... جنتی در افتتاحیه، اولین دستور این اجلاس انتخاب جایگزین مرحوم آیت‌ا... شاهرودی در سمت نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان بود.
بر این اساس، آیت‌ا... ابراهیم رئیسی با 43 رای از میان 78 رای ماخوذه به‌عنوان نایب‌رئیس اول انتخاب شد.
آیت‌ا... صادق آملی‌لاریجانی و آیت‌ا... فاضل‌گلپایگانی نیز برای انتخاب به‌عنوان نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری نامزد شده بودند كه به‌ترتیب 27 رای و پنج رای آورده بودند.