متروكه شدن ۷۰ كانتینر گوشت وارداتی با دلار 4200 تومانی

متروكه شدن ۷۰ كانتینر گوشت وارداتی با دلار 4200 تومانی


مدیرعامل سازمان اموال تملیكی با اشاره به این‌كه ۷۰ كانتینر گوشت وارداتی تنظیم بازار به دلیل عدم تسویه ارزی مشمول قانون متروكه شده است، گفت:‌ از تحویل این محموله خودداری كردیم و معتقدیم باید مشكل آن سریع‌تر رفع و گوشت‌ها توزیع شود.
جمشید قسوریان جهرمی مدیرعامل سازمان اموال تملیكی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص شایعه فروش گوشت‌های تنظیم بازاری توسط سازمان اموال تملیكی اظهار كرد: در جلسه ستاد تنظیم بازار به مسؤولان گفتم كه گوشت‌های وارداتی متروكه شده برای تنظیم بازار را به سازمان اموال تملیكی ندهید. این گوشت‌ها مورد نیاز جامعه و مردم است و باید شرایط آن خارج از متروكه شدن باشد.
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیكی در مورد این‌كه چرا گوشت‌های وارداتی تنظیم بازار متروكه شده است، گفت: با توجه به این‌كه ارز 4200 تومانی این گوشت‌ها تأمین شده اما پول آن به دست فروشنده نرسیده است و چون امكان تسویه ارز وجود نداشته نمی‌توان از گمرك ترخیص كرد بنابراین بیش از دو  ماه اگر كالایی در مناطق آزاد و ویژه بماند خودبه‌خود مشمول قانون متروكه می‌شود.
وی ادامه داد: سازمان از متروكه كردن گوشت‌های تنظیم بازاری خودداری كرده است و این موضوع را به مسؤولان ستاد تنظیم بازار نیز گفتیم. قسوریان جهرمی با اشاره به این‌كه به مسؤولان ستاد تنظیم بازار پیشنهاد شد قانون متروكه برای كالاهای اساسی كه ارز 4200 تومانی دریافت می‌كنند برداشته شود، عنوان كرد: در شرایط تحریمی و با توجه به محدودیت‌ها برای كالاهایی كه ارز دولتی دریافت می‌كنند، نباید برخی مقررات دست و پاگیر شده و باید با توجه به شرایط تصمیم‌گیری شود.
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیكی اضافه كرد: بالغ بر 60 تا 70 كانتینر گوشت وارداتی تنظیم بازار تحویل سازمان اموال تملیكی شد و اعلام كردیم كه باید شرایط ترخیص آنها هر چه زودتر فراهم شود و در پروسه كالای متروكه قرار نگیرد. این گوشت‌ها و این محموله از گمرك شهید رجایی بندرعباس وارد كشور شده‌اند.
به گزارش فارس، گفته می‌شود كانتینرهای محموله گوشت وارداتی ۲۰ فوت هستند كه حدود 5/17 تن ظرفیت دارند كه اگر در ۷۰ كانتینر ضرب شود بالغ بر ۱۲۲۵ تن گوشت بلاتكلیف مانده است.